رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه ۳۳واحد صنعتی مهدی‌شهر غیرفعال هستند، گفت: نقدینگی مشکل اساسی واحدهای این شهرستان است.
کد خبر: ۴۵۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 09 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، بهروز اسودی پیش از ظهر یکشنبه در کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان که در مهدی‌شهر برگزار شد، ضمن اشاره به عملکرد سامانه بهین یاب در این شهرستان، تأکید کرد: تعداد قابل‌توجهی از واحدهای صنعتی مهدی‌شهر از نبود نقدینگی رنج می‌برند که برای سال۹۶ نام‌نویسی این واحدها در سامانه بهین یاب و همچنین معرفی آن‌ها به بانک‌های عامل در دستور کار است.

وی افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته در مهدی‌شهر طی سال گذشته ارائه تسهیلات بهین یاب به واحدهای تولیدی است که این امر باعث شد آمار ۵۰واحد صنعتی نیمه تعطیل و یا تعطیل در سال ۹۵ به ۳۳ واحد در سال ۹۶کاهش یابد و به دنبال کاهش این میزان نیز در ماه‌های باقی‌مانده از سال۹۶ هستیم.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان، بازار فروش را دومین مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی مهدی‌شهر دانست و گفت: در این راه نیز عرضه کالا با همراهی سرمایه‌گذاران و همچنین شناساندن کالاها به استان‌های مجاور می‌تواند اقدامی عملی در راستای رفع مشکلات ناشی از بازار فروش باشد.

اسودی همچنین گفت: یکی از موانع سرمایه‌گذاری در مهدی‌شهر که می‌بایست در راستای آن تلاش کرد، زیرساخت‌هایی نظیر تلفن، برق، گاز و ... است که در این راه نیز اقدامات مثبتی در دست اجرا است اما زیرساخت هایی مانند راه دسترسی معمولا زمان بر هستند.

۱۰۸ واحد صنعتی در مهدی‌شهر فعال هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار