وزير امور خارجه آمريکا تاکيد کرد که رئيس جمهور سوريه در نهايت از راس قدرت کنار خواهد رفت اما آينده رهبري در اين کشور جنگ‌زده همچنان نامعلوم است.
کد خبر: ۴۵۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 08 July 2017
به گزارش تابناک : رکس تيلرسون، وزير امور خارجه آمريکا در نشست گروه 20 در هامبورگ به خبرنگاران گفت: اينکه بشار اسد، رئيس جمهور سوريه چطور از راس قدرت کنار خواهد رفت، هنوز معلوم نيست اما يک گذار از خاندان اسد وجود خواهد داشت.

وي همچنين معتقد است که آمريکا و روسيه هدف مشترکي را دنبال مي‌کنند و هر دو مي‌خواهند شاهد يک سوريه با ثبات پس از داعش باشند.

تيلرسون افزود: فکر مي‌کنم تعهدي در دولت روسيه وجود دارد و آنها شاهد گذاري از شکست داعش به بعد از سرنگوني اين گروه تروريستي هستند و اينکه چه کاري بايد در رابطه با دولت دمشق انجام دهيم مورد توجه واقع شده است.

دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا و ولاديمير پوتين، همتاي روس او در يک نشست دو ساعته که مملو از شوخي و بذله‌گويي بود، با يکديگر ديدار کردند. آنها در اين نشست درباره موضوعات حساسي چون سوريه و تلاش‌ها براي مداخله در انتخابات آمريکا مذاکره کردند و به طور کلي حالت خوش‌بينانه‌تري در قبال مذاکرات به وجود آوردند.

به گفته خبرگزاري اسپوتنيک، اين دو رئيس جمهور درباره وضعيت اوکراين و سوريه، مبارزه با تروريسم و امنيت سايبري صحبت کردند.





منبع : سی ان ان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار