کد خبر: ۴۵۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 07 July 2017
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان با تاکید بر اینکه پیروزی موصل توطئه تجزیه عراق را خنثی کرد، گفت: فتح موصل توسط حشد‌الشعبی نشان‌دهنده پیروزی اراده ملت‌ها بر زورگویان است و مرجعیت شیعه مظهر وحدت و سربلندی عراق عنوان می‌شود.

حجت الاسلام سید محسن شفیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به پیروزی اخیر حشد الشعبی در مقابل نیروهای تکفیری و تروریستی داعش در موصل، اظهار کرد: موصل حدود سه سال در زیر چکمه داعش بود، هم شهر و هم مردم شهر در سخت‌ترین شرایط و تلخ‌ترین وضعیت ایام خود را گذراندند. 

 
وی در ادامه عنوان کرد: الحمدالله با مجاهدت مردم، نیروهای حشد الشعبی و همچنین وحدتی که میان اهل سنت و شیعیان صورت گرفته بود، این فتح و پیروزی بزرگ که نشان‌دهنده اقتدار مرجعیت و تاثیرگذاری وحدت میان مردم عراق بود، افتاد. 
 
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان گفت: ما خداوند را بابت این فتح و پیروزی شاکر هستیم، چرا که این فتح، پیروزی اراده ملت‌ها بر زورگویان و خون بر شمشیر است. 
 
شفیعی عنوان کرد: این پیروزی ثابت کرد، زمانی که مردم وارد میدان کار و تلاش می‌شوند، هیچ قدرت سلطه‌گر و جبار نمی‌تواند در مقابل آنها ایستادگی و مقاومت کند. 
 
وی متذکر شد: آن چه که در این میان نباید از ذهن ما دور بماند، نقش بی‌بدیل و منحصر به فرد مرجعیت و به صورت خاص آیت‌الله سیستانی است، به نظر من پیروزی موصل بخشی از یک پیروزی بزرگ است و آن پیروزی بزرگ، شکست توطئه تجزیه عراق است، کاری که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند، اما با لطف خداوند متعال و پرچمداری مرجعیت شیعه و به ویژه حضرت آیت‌الله سیستانی این توطئه خنثی شد و امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند. 
 
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان گفت: مرجعیت شیعه نشان داد که در دل مردم عراق نفوذ دارد و مورد اعتماد آنها است، همانطور که در ایران دیدیم که انقلاب اسلامی با محوریت امام عزیز به ثمر رسید و از سختی‌ها و مشکلات عبور کرد. 
 
شفیعی افزود: امروز مرجعیت شیعه و به صورت خاص شخص حضرت آیت‌الله سیستانی مظهر وحدت، وفاق، همدلی و سربلندی ملت عزیز عراق است. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار