مدیریت بحران استان، مصوبه هیئت دولت را پیگیری و اجرایی کند؛
در روزهای گذشته نیز مدیری بحران استانداری خوزستان، بمنظور کاهش آسیب های افزایش دمای هوا و کاهش مصرف برق، ادارات و سازمان های دولتی را پیش از موعد مقرر تعطیل نمود
کد خبر: ۴۵۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴ 05 July 2017
کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در گفتگو با تابناک خوزستان گفت: باعنایت به اعلام اداره کل هواشناسی و پیش‌بینی وقوع دمای بالا در هفته آینده و با توجه به درخواست شرکت برق، زمان اتمام کار تمام ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های استان (به‌جز مراکز خدماتی، عملیاتی و درمانی) در روزهای شنبه و یکشنبه 17 و 18 تیرماه ساعت 13 خواهد بود.

در هفته های اخیر استان خوزستان دمای بالای 50 درجه را تجربه نموده است و افزایش مصرف برق، موجب قطعی‌های مکرر شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، افزایش دما در استان بی‌سابقه بوده است.

در روزهای گذشته نیز مدیری بحران استانداری خوزستان، بمنظور کاهش آسیب های افزایش دمای هوا و کاهش مصرف برق، ادارات و سازمان های دولتی را پیش از موعد مقرر تعطیل نمود.

با وجود مصوبه هیئت دولت که به برخی استانها از جمله خوزستان اختیار داده است تایم کاری خود را به ساعت 30 :6 صبح تا 30 :13 تغيير دهند، هنوز تایم اداری جدید در استان اعلام نشده است و گفته میشود مصوبه هیئت دولت هنوز ابلاغ نگردیده است.

بنظر می رسد مدیریت بحران استان می تواند موضوع این مصوبه را از طریق هیئت دولت پیگیری و اجرایی نماید تا امور روزمره شهروندان در ادارات با اختلال روبرو نشود چراکه کاهش ساعات کار باعث برخی مشکلات برای مردم و دستگاهها خواهد شد ولی آغاز بکار ادارات یکساعت پیش از زمان فعلی می تواند بخشی از این مشکلات را حل کند.

هیئت دولت به استانداران در تمامي شهرهاي استان هاي هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سيستان و بلوچستان و نيز در شهرهايي از استان هاي كرمان، فارس، يزد، ايلام و سمنان كه دماي بالاتر از 45 درجه دارند، اختيار داد بنا بر تشخيص شركت هاي توزيع نيروي برق، ساعات شروع و پايان كار ادارات و دستگاه هاي مشمول را به ساعت 30 :6 صبح تا 30 :13 تغيير دهند.

هيئت وزيران همچنين كليه وزارتخانه ها و مؤسسات و شركت هاي دولتي، بانك ها، شهرداري ها و ساير نهادهاي عمومي غير دولتي و بنگاه هاي توليدي را مكلف كرد نسبت به توليد برق با استفاده از مولدهاي اضطراري خود در ساعات 12 الي 16 در ماه هاي تير و مرداد اقدام نمايند.

دستگاه هاي مذكور همچنين موظف شدند در فصل تابستان به نحوي در مصرف انرژي برق مديريت نمايند كه مصرف آنها نسبت به مدت مشابه در سال قبل حداقل 10 درصد كاهش يافته و به منظور مديريت برق مصرفي تجهيزات سرمايشي، دماي محيط كار حداقل 25 درجه سانتيگراد تنظيم و سيستم هاي سرمايشي و روشنايي پس از پايان وقت اداري از مدار خارج شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار