رئیس پلیس راه استان کرمان علت وقوع ۵۴ درصد تصادفات شمال استان کرمان را واژگونی خودرو عنوان کرد.
کد خبر: ۴۵۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 02 July 2017
یوسف نجفی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ویژه ترافیک تابستان با هدف افزایش انضباط اجتماعی در سطح جاده ها  و کاهش حوادث رانندگی از  اول تیرماه شروع شده است و تا اول مهر ادامه دارد.

وی افزود: در طرح ویژه ترافیک تابستان سازمان های مربوطه از جمله راهداری، اورژانس، هلال احمر، فرمانداری ها، بخشداری ها و ...  به انضباط دهی جاده ها کمک کرده و به مردمی که قصد سفر دارند خدمات رسانی می کنند.

نجفی با بیان اینکه عمده حوادث جاده علاوه بر ایام نوروز در ایام تابستان به ویژه در شهریور ماه رخ می دهد، گفت: به جهت اینکه در تابستان حجم سفرهای درون و برون استانی زیاد است، امکان وقوع تصادف بیشتر می شود از این رو از خانواده ها و سازمان ها مرتبط می خواهیم در زمینه کاهش تصادفات بیشتر تلاش کنند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان تصریح کرد: مسافران باید یک سری اقدامات قبل از سفر و  حین سفر انجام دهند به گونه ای که بازدید فنی وسیله نقلیه  و اطمینان از ایمنی و سلامت  آن بسیار مهم است.

وی ادامه داد: اصل گواهینامه متناسب با وسیله نقیله، کارت ماشین، بیمه شخص ثالث و کارت معاینه فنی برای خودروهایی که از عمرشان ۵ سال گذشته است مدارک لازم در طول سفر است.

نجفی برنامه ریزی برای سفر را از الزامات طول سفر دانست و گفت: در طول سفر توجه و دقت به علایم جاده ای و تابلو های عمودی و افقی ضامن سلامت، مسافران است؛ حضور ماموران و تذکرات آنها در طول جاده برای حفظ سلامت مسافران است.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با تاکید به اینکه مهم ترین تخلف رانندگی سرعت غیرمجاز است، عنوان کرد: نباید از رانندگان تخلفی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه جاده های استان کرمان زمینه ساز خواب آلودگی رانندگان است، بیان داشت: استان کرمان به دلیل شرایط اقلیمی رانندگان با خستگی در جاده مواجه می شوند و این در حالی است که در سه ماهه سال جاری ۵۴ درصد شاهد واژگونی و خروج خودرو از جاده را شاهد بوده ایم.

وی گفت: در طرح ویژه ترافیک تابستان وسایل نقلیه ای که جای بار سرنشین دارند یا سرشین اضافه سوار کرده اند جریمه خواهند شد و تست الکل به ویژه در مناطق خوش آب و هوا از سرنشین خودروها گرفته می شود و در صورت لزوم برخورد قانونی صورت می گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار