مدیرکل زندان های استان قزوین گفت: با تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی زمینه تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی ۱۲۰ مددجوی زندانی در استان فراهم شده است.
کد خبر: ۴۴۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 28 June 2017
حمیدرضا فراست به مناسبت هفته قوه قضائیه در گفتگو با خبرنگار اظهارداشت: یکی از فعالیتهای امور زندانهای استان قزوین تامین امکانات تحصیلی برای مددجویان است تا شرایط ادامه تحصیلات عالیه نیز برای مددجویان فراهم شود.

وی افزود: از ماههای پایانی سال گذشته با تاسیس دانشگاه علمی کاربردی تاکنون ۱۲۰ زندانی برای تحصیلات تکمیلی ثبت نام کرده و مشغول تحصیل شده اند.

اجرای برنامه های هنری در زندان مرکزی

فراست طلب بیان کرد: در رشته هنر ۱۱ گروه تئاتر صحنه ای و خیابانی با حضور ۱۵۴ مددجو فعالیت دارند و تاکنون ۴۳ پرده نمایش در زندان های استان به روی صحنه رفته است.

مدیرکل زندانهای استان قزوین یادآورشد:استعدادهای نمایشی مددجویان قابل توجه است ودرسالهای اخیر با شکوفایی این استعدادها هنرجوایان توانسته اند در رشته تئاتر حائز رتبه برتر کشوری شوند.

وی گفت: در رشته طراحی، نقاشی، گرافیک و کاریکاتور ۱۷۷ زندانی، در رشته خوشنویسی و تذهیب ۳۹۵ زندانی شرکت کردند و در سال گذشته در رشته خوشنویسی هم مددجویان توانستند مقام اول کشوری را کسب کنند.

برگزاری ۱۸ نمایشگاه تخصصی

فراست طلب از برگزاری نمایشگاههای تخصصی در زندان هم خبرداد و گفت: در سال گذشته ۱۸ نمایشگاه تخصصی در رشته های مختلف هنری توسط مددجویان برگزار شد و دو هزار و ۲۷۰ نفر از این نمایشگاهها دیدن کردند.

وی اظهارداشت: در مسابقات خاطره نویسی و قصه گویی ۲۸۳۵ نفر فعالیت داشتند که این برنامه ها از سوی امور کتابخانه های استان به عنوان فعالیت شاخص شناخته شد.

ایجاد اشتغال برای ۷۱۹ مددجو

فراست طلب گفت: در زمینه اشتغال مددجویان بیش از ۷۱۹ نفر از زندانیان در رشته های اشتغال مولد فعالیت کردند و ۲۶۳۲ مددجو در رشته های فنی و حرفه ای شرکت کرده و گواهینامه پایان دوره گرفتند.

پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مستمری به مددجویان     

فراست طلب در ادامه از فعالیت انجمن حمایت از زندانیان هم خبرداد و گفت: در سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مستمری و کمک نقدی به خانواده مددجویان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته با پرداخت ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زمینه آزادی ۳۶۳ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد مالی در استان نیز فراهم شد.

وی بیان کرد: با پیگیری رضایت اولیاء دم در ۱۳ پرونده منجر به قتل، خوشبختانه شش مورد به مصالحه و بخشش منجر شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار