هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کشور با بازشماری 15 درصد دیگر از صندوق‌های انتخابات شورای شهر بندرعباس موافقت کرد.
کد خبر: ۴۴۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 19 June 2017
به گزارش تابناک : ‌رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان هرمزگان با اعلام این خبر ‌افزود: پیرو برگزاری جلسه هیئت عالی نظارت استان با حضور آقایان ذوالقدر، هاشمی تختی و بنده و تأکید بر بازشماری تمامی صندوق‌های انتخابات شورای شهر بندرعباس و پیگیری اجرای آن، صبح امروز هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کشور با بازشماری 15 درصد دیگر از صندوق‌های انتخابات شورای شهر بندرعباس موافقت کرد.

احمد مرادی با تقدیر از پیگیری‌های ذوالقدر، نماینده شرق هرمزگان در موافقت هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه درخواست بازشماری تمامی صندوق‌های انتخابات شورای شهر بندرعباس در موعد قانونی از هیئت اجرایی شهرستان بندرعباس خواسته‌شده بود، تصریح کرد: به‌طور حتم پیگیری‌های نماینده شرق هرمزگان در مجلس در تحقق مطالبات به‌حق داوطلبین معترض ارزشمند بوده است.

وی با بیان اینکه با مشاهده برخی جابجایی‌ها در شمارش 26 صندوق انتخابات شورای شهر بندرعباس، بازشماری صندوق‌های دیگر خواسته به‌حق اعضای هیئت عالی نظارت و داوطلبین معترض بوده است، خاطرنشان کرد: هیئت مرکزی نظارت کشور اعلام کرده در صورت مشاهده تغییرات زیاد، مجوز بازشماری کلی نیز صادر می‌شود.

مرادی با اشاره به اینکه باید در مسیر شفاف‌سازی و دور کردن هرگونه حاشیه پیش برویم، اضافه کرد: برخی رسانه‌ها در این مدت با فضاسازی سعی در متشنج کردن فضای آرام بازشماری و عدم تحقق آن داشتند که خوشبختانه هیئت نظارت و اجرایی در فضایی سالم و به‌دوراز هرگونه جاروجنجال در مسیر قانونی گام خواهد برداشت و امیدوارم شهروندان تنها از طریق رسانه‌های رسمی روند بازشماری آرا را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه در تماس با نماینده حقوقی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات کشور موافقت با بازشماری 15 درصد صندوق انتخابات شورای شهر بندرعباس، اعلام شد، افزود: منتظر ارسال موافقت‌نامه هستیم تا هرچه سریع‌تر با ابلاغ به هیئت اجرایی شاهد برگزاری بازشماری 15 درصد صندوق‌های انتخابات شورای شهر بندرعباس باشیم.

مرادی زمان بازشماری 15 درصد دیگر از صندوق‌های انتخابات شورای شهر بندرعباس را طبق اعلام نظر هیئت اجرایی انتخابات شهرستان بندرعباس دانست و عنوان کرد: امیدواریم این امر هر چه زودتر محقق شود تا دغدغه داوطلبین و شهروندان در این خصوص رفع شود.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان هرمزگان در پایان با تأکید بر اینکه هیئت مرکزی نظارت خواستار مشخص شدن تکلیف انتخابات شورای شهر بندرعباس در سریع‌ترین زمان ممکن است، خاطرنشان کرد: از فرماندار بندرعباس می‌خواهم روند بازشماری را تسریع بخشیده و با بهره‌گیری از نیروهای توانمند ظرف یک روز بازشماری صندوق‌هایی که تعیین خواهد شد را انجام دهد.

در انتخابات شورای شهر بندرعباس از مجموع 181 صندوق، 26 صندوق در مرحله نخست بازشماری شد که معادل 14.5 درصد بود که در نتیجه یک نفر از منتخبین شورای شهر بندرعباس تغییر کرد و حال باید 15 درصد دیگر بالغ‌بر 27 صندوق نیز در مرحله دوم بازشماری شود و منتظر ماند نتیجه آنچه خواهد بود.




منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار