البرزی‌ها سالانه 52560000 کیلو مرغ مصرف می‌کنند
در فروردین ماه امسال و در شرایطی که اکثر مردم ایران به دلیل فرارسیدن نوروز و تعطیلات عید، بیش از دیگر ایام سال خرید می‌کنند، شایعه‌ای تکان دهنده در البرز منتشر شد.
کد خبر: ۴۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 07 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: مصرف پروتئین یکی از ضروری‌ترین نیازهای انسان‌ها است.
طی سال‌های اخیر و با افزایش سرسام آور قیمت گوشت قرمز و همچنین ماهی، مصرف مرغ و تخم مرغ که قیمت کمتری نسبت به این 2 محصول غذایی دارند، به نوعی جایگزین مناسبی برای اقشار متوسط و کم درآمد شده است.
در فروردین ماه امسال و در شرایطی که اکثر مردم ایران به دلیل فرارسیدن نوروز و تعطیلات عید، بیش از دیگر ایام سال خرید می‌کنند، شایعه‌ای تکان دهنده در البرز منتشر شد.
در آن زمان برخی رسانه‌ها از "مشاهده لکه‌های سفید و سیاه روی مرغ‌های منجمد خریداری شده از بازار نوروزی " خبر دادند.
شهروندان البرزی از فاسد بودن بعضی از مرغ های توزیع شده در بازارچه های نوروزی پیش از عید در این استان خبر داده و حتی عکس های این محصولات فاقد کیفیت را در اختیار خبرنگاران قرار داده اند.
مشاهده این عکسها که به گفته این شهروند از نمونه مرغ‌های خریداری شده از بازارچه نوروزی بود، لکه های متعدد سفید و سیاه را روی سطح خارجی مرغ نشان می داد.
این گزارش ها در حالی منتشر شده که 2 روز قبل از آن اداره دامپزشکی ساوجبلاغ خبر از کشف 1080 کیلو مرغ منجمد فاسد از یک واحد عرضه فرآورده های خام دامی دراین شهرستان داده بود.
غفار حاجیلو رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ با اعلام خبر فوق گفت: کارشناسان این اداره در بازدید از یکی از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی، مقدار 1080 کیلو مرغ منجمد که در شرایط کاملاً غیر بهداشتی و نامطلوب نگهداری می گردید را ضبط و با هماهنگی اداره تعزیرات شهرستان ساوجبلاغ به محل سردخانه کشتارگاه جهت نگهداری و تعیین تکلیف نهایی منتقل نمودند.
حال این پرسش مطرح می شود که البرزی‌ها سالانه چه میزان گوشت مرغ مصرف می‌کنند.
بر اساس گزارش مدیر کل جهاد کشاورزی استان البرز، مصرف روزانه گوشت مرغ در کرج 120 تن و در جمع استان و با احتساب شهرهای ساوجبلاغ و نظرآباد بیش از 144 تن است.
بنابراین سالانه 52560000 کیلو مرغ در البرز مصرف می‌شود. اگر جمعیت استان البرز را حدود 3 میلیون نفر در نظر بگیریم، هر البرزی سالانه حدود 17.5 کیلو مرغ مصرف می‌کند.
به عبارتی هر البرزی روزانه کمتر از نیم کیلو گوشت مرغ مصرف می‌کند.
چندی پیش حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفته بود "در حالی که سرانه مصرف گوشت مرغ در جهان از رقم ۱۳ کیلوگرم به ازای هر نفر تجاوز نمی کند اما این رقم در ایران ۲۶ کیلوگرم و دو برابر شاخص جهانی است."
با استناد به این آمار ارائه شده از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی می‌توان دریافت که میزان مصرف گوشت مرغ در البرز در نسبت به میانگین‌های جهانی و کشوری چه رتبه‌ای را دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار