عضو شوراي مرکزي حزب مؤتلفه با بيان اينکه آمريکا بايد خسارت نقض برجام را به ايران بپردازد، گفت: دولت با اين تحريم‌هاي مادر ديگر نبايد منفعل بماند و لازم است انقلابي عمل کند.
کد خبر: ۴۴۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 19 June 2017
به گزارش تابناک : حميدرضا ترقي معاون سابق امور بين‌الملل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به تحريم‌هاي سناي امريکا عليه کشورمان و نقض برجام اظهار داشت: ابتدا بايد بررسي کرد که چرا غربي‌ها دست به تشديد تحريم‌ها عليه ايران زدند و آنها از اين موضوع به دنبال چه اثرگذاري خاصي هستند.

ترقي با بيان اينکه به نظر مي‌رسد در سيستم اجرايي کشور اشکالي بوده که آمريکا تحريم‌ها را همچنان به عنوان اهرم فشار نگه داشته و آنها را تشديد کرده است، افزود: مرتبط کردن برجام و رفع تحريم‌ها به حل همه مشکلات کشور حتي آب خوردن مردم يکي از دلايل اين موضوع است چرا که دولت وانمود کرد برجام حلال مشکلات اقتصادي کشورمان است.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه ادامه داد: دليل ديگر افزايش تحريم‌ها نقطه ضعف‌هايي بود که به دشمن نشان داده شد و اين نمايش احساس ضعف در واقع گرا دادن به دشمن بود، از اين رو مقصر اصلي مسئولان اجرايي کشور هستند.

وي تصريح کرد: آمريکا به شدت به دنبال نقض برجام است و احساس مي‌کند در همين يک سال و نيمي که از اجراي برجام گذشته نتوانسته به اهداف خود برسد و بنابراين در صدد است اين توافق را لغو و فشار بين‌المللي بر ايران را تشديد کند،‌ بهانه آنها براي تحريم‌هاي غرب هسته‌اي و اين بار مسائل حقوق بشر و حمايت از مقاومت است.

ترقي درباره اقدام متقابل جمهوري اسلامي خاطرنشان کرد: ابتدا سياست دولت بايد از حالت انفعالي در عرصه خارجي به موضع انقلابي تبديل شود از طريق مجلس نيز اقدامات لازم از جمله فشار اقتصادي، سياسي و حقوقي عليه دولت امريکا در نظر گرفته شود.

اين فعال سياسي خاطرنشان کرد: مجلس مي‌تواند ارتش آمريکا را با توجه به جنايات آنها در منطقه به عنوان يک ارتش تروريست مطرح و معرفي کند و براساس يک «ارتش تروريست» در قبال آنها عمل کند.

وي در پايان گفت: ما بايد از طريق مجامع بين‌المللي خساراتي را که از اجراي برجام به ما وارد شده اخذ کرده و دادگاه‌هاي بين‌المللي را وادار کنيم که عليه امريکا حکم صادر کنند.





منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار