استاندار مازندران با اشاره به تداوم روند خرید تضمینی محصولات کشاورزی از زارعان استان، گفت: تاکنون ۳۵ هزار تن از برداشت گندم کشاورزان مازنی خریداری شد.
کد خبر: ۴۴۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 13 June 2017
به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، ربیع فلاح جلودار امروز در مراسم برداشت مکانیزه گندم در روستای کمیشان شهرستان نکا اظهار داشت: 35 هزار تن گندم تاکنون در 29 مرکز خرید مازندران خریداری شده است.
 
وی افزود: تاکنون 31 میلیارد تومان به کشاورزان استان پرداخت شده و با هماهنگی‌های صورت گرفته مطالبات کشاورزان گندم کار به موقع پرداخت خواهد شد.
 
استاندار مازندران تاکید کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری 150 تا 170 هزار تن گندم در استان تولید شود.در سال گذشته 115 هزار تن گندم از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.
 
وی تولید سه میلیون تن گندم مازاد بر نیاز داخلی و خودکفایی در تولید این کالای استراتژیک را به عنوان یکی از موفقیت‌های دولت یازدهم در حوزه کشاورزی دانست و ابراز امیدواری کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال زمینه بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌های کشاورزی استان برای خودکفایی در محصولات کشاورزی فراهم شود.
 
پرداخت 319 میلیارد ریال از مطالبات کلزا کاران مازندران
 
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور نیز در این مراسم گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون مبلغ 319 میلیارد و 586 میلیون و 427 هزار ریال از مطالبات کلزا کاران استان مازندران از طریق سامانه جامع پرداخت محصولات کشاورزی به حساب کشاورزان مازندران واریز شد.
 
وی افزود: با این میزان پرداختی تاکنون 65 درصد از مطالبات کلزاکاران مازندران بحساب آنها واریز و مابقی آن در آینده نزدیک توسط بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.
 
سید محمد جعفری به میزان خرید دانه روغنی کلزا اشاره کرد و گفت: تاکنون 18 هزار و 922 تن کلزا از کشاورزان مازندران خریداری شد.
 
وی افزود: به ازای هرکیلو دانه کلزا با افت رطوبتی 10 درصد و ناخالصی 2 درصد 2783 تومان پول به کشاورزان پرداخت می‌شود.
 
جعفری با اشاره به اینکه بهشهر با 3 مرکز خرید و 36 درصد از کل خرید بیشترین سهم را درخرید برعهده داشت، عنوان کرد: انبار سورک و انبار نودهک نکا به ترتیب با 23 درصد و 9 درصد در رتبه‌های دوم و سوم هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که کشاورزان، کلزا برای تحویل داشته باشند مراکز خرید دایر خواهند بود. از آغاز فصل خرید تضمینی گندم تا کنون 35 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در مازندران خریداری شد.
 
مدیرعامل شرکت غله منطقه دو کشور گفت: این میزان خرید توسط 15 مرکز از 30 مرکز دایر شده در استان خریداری شد.
 
جعفری به نرخ خرید تضمینی اشاره کرد و گفت: نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری بر اساس 2 درصد افت غیر مفید و 4 درصد افت مفید 13 هزار ریال است.
 
وی گفت: بر اساس پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می‌رود در سال زراعی جاری حدود 159 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل مراکز خرید تضمینی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار