مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: استان لرستان امسال میزبان مسابقات کشتی دانش‌آموزی در کشور می‌شود.
کد خبر: ۴۴۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 13 June 2017

خدانظر دریکوند مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: میزبانی مسابقات کشتی دانش‌آموزی کشور را استان ما امسال به عهده دارد و در این راستا مبلغ ۵۰ میلیون تومان نیز برای صرف هزینه‌های این مسابقات به ما اختصاص یافته‌ است.

وی با اشاره به اینکه در بخش اعتبارات آموزش و پرورش مشکلات زیادی دارد، گفت: در دور دوم دولت احمدی‌نژاد مقرر بود تا مدارس پول آب‌، برق و گاز پرداخت نکنند که این امر با تغییر دولت نقض شد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان افزود: خبر این نقض به استان ما دیر رسید و امروز 8 میلیارد تومان به اداره آب، برق و گاز بدهی داریم که در طی 8 ماه گذشته با رای‌زنی‌هایی توانستیم مبلغ 2 میلیارد تومان آن را تامین کنیم.

دریکوند ادامه داد: برای حل این مشکل 3 راه‌حل داریم که در ابتدا می‌توانیم رای‌ زنی کنیم و یا درآمدهای اختصاصی آموزش‌ و  پرورش را افزایش دهیم تا بتوانیم این بدهی را پرداخت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: راه حل سوم نیز به وسیله کمک‌های مردمی از طرف خانواده دانش‌آموزان محقق می‌شود که در این رابطه از خانواده‌‌هایی که توانایی مالی دارند درخواست داریم که با میل و اراده خود برای حل این مشکل به ما کمک کنند.

این مسوول با یادآوری استخدام نیروهای آموز‌ش‌ و پرورش عنوان کرد: در دوره ابتدایی در بعضی از شهرستان‌های استان با کمبود نیرو مواجه هستیم و در مقابل در بعضی دیگر از شهرستان‌های استان مازاد نیرو داریم.

دریکوند ادامه داد: دلیل این عدم تعادل به وجود آمدن پایه ششم ابتدایی بود که به اندازه مورد نیاز آن معلم آموزش داده نشد.

وی با تاکید به کم‌بودن سهمیه استخدامی خاطرنشان کرد: مقرر بود تا ۵۴۰ نفر نیرو جذب کنیم و حدود ۵۰۰ دانشجو نیز وارد کار شوند اما با تغییر تعداد طرحی که دولت ارائه داد این مقدار مقدار کمتر شد.

مدیرکل آموزش و پرورش در رابطه با عدم تعادل و نیاز نیرو در شهرهای استان بیان کرد: در شهرستان‌هایی که مازاد نیرو داریم باید این نیروها را به شهرستان‌هایی که کمبود نیرو داریم بفرستیم و به نیروهای بازنشسته نیز اجاره کار ندهیم.

دریکوند اضافه کرد: اگر این امر را محقق کنیم به نوعی در هزینه‌های آموزش‌ و پرورش نیز صرفه‌جویی می‌شود.

وی در ادامه در رابطه با تعامل آموزش‌وپرورش و رسانه‌ها با یکدیگر عنوان کرد: این دو نهادهای فرهنگی هستند و هر دوی آن‌ها وظیفه دارند تا یک فرهنگ‌را در جامعه نهادینه کنند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان ادامه داد: سایر سازمان‌ها و ادارات نیز برای اینکه یک فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند باید سراغ آموزش‌ و پرورش بیایند، چرا که آموزش‌ و پرورش مسوول نهادینه کردن فرهنگ را در جامعه به عهده دارد.

دریکوند در رابطه با تعاونی فرهنگیان میدان آزادی گفت: تنها ارتباطی که ما با ان فروشگاه داریم وجود نیروهای کار آنجا است که فرهنگی هستند و ساختمان این تعاونی که متعلق به ما است.

وی افزود: در حال حاضر ما با این فروشگاه اختلاف حساب داریم و اعلام می‌کنیم که به هیچ وجه از حق آموزش‌وپرورش نمی‌گذریم و آن  حساب باید صاف شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان با اشاره به درآمدهای اختصاصی آموزش‌ و پرورش عنوان کرد: این درآمدها از طریق، درمانگاه، اردوگاه، عوارض شهرداری و... به دست می‌آیند و به یک حساب معین که فاقد دسته چک است واریز می‌شوند.

دریکوند افزود: از این درآمدها بعد از تهیه سند و روال اداری مخصوص برای پرداخت حقوق استفاده می‌شود و سال گذشته توانستیم با ساماندهی این بخش در آموزش‌ و پرورش لرستان ۴۵ درصد این درآمدها را افزایش دهیم‌.

وی ابراز داشت: ۹۰درصد این درآمدها به مراکز تولیدشان باز می‌گردد و حدود ۱۰ درصد از آن در استان و برای نواحی و مناقطی که هیچ درآمدی ندارند، هزینه می‌شوند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان با یادآوری اینکه در هنرستان‌ها کمبود هنرجو داریم، بیان کرد: حدود ۴۵درصد فضای هنرستان‌ها در حال حاضر استفاده می‌شود و این در حالی است که امروز بنا داریم دانش‌آ موزان را به گونه‌ای تربیت کنیم که برای خود مهارتی کسب کند تاا در آینده شغل داشته‌ باشد.

دریکوند با تاکید به شعار "هر دانش‌آموز یک مهارت" گفت: تحقق این شعار را از امسال آغاز کرده‌ایم و تحقق آن سبب جلوگیری از سرخوردگی دانش‌آموز و هدایت وی به سوی استعداد و بازار کار می‌شود.

وی به ممنوعیت تنبیه دانش‌آموزان توسط معلمان اشاره و خاطرنشان کرد: تنبیه دانش‌آموزان طبق آیین‌ نامه آموزش و پرورش ممنوع است و چنانچه معلمی مرتکب این تخلف شود به حراست معرفی و با وی برخورد می‌شود.

این مسوول از وجود ۶۴ مدرسه کپری و شبه کپری در استان خبر داد و یادآور شد: طی جلسه‌ای که در این رابطه برگزار کردیم، استاندار لرستان مسوولیت تامین مصالح برای نوسازی این مصالح را تقبل کردند و مقرر شده تا پایان سال ۹۶ در جهت نوسازی مدارس کپری و نیمه‌کپری اقدام شود.

دریکوند ادامه داد: در رابطه با پوشش تحصیلی در استان در حال حاضر در مقطع ابتدایی ۹۹.۴۵درصد پوشش تحصیلی داریم و چنانچه بدانیم دانش‌آموزی به دلیل فقر از تحصیل جا مانده است تمام هزینه‌های تحصیلش را تقبل می‌کنیم تا درس بخواند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار