همه این بماندها به کنار ! جنگ ودفاع برای همه نقاط کشور جنگ بود ! سرزمین همه ایران هم مام میهن است ! اما اینکه یک رسانه به این بزرگی در بسیاری از موارد ،نام استانی که پایمردی ها و ماندنش در کنار انقلاب این همه بزرگ ودیدنی است ،چرا نباید در گوشه ای ولو چند ثانیه ای درمیان این هم برنامه سازی هایش جایی داشته باشد؟
کد خبر: ۴۳۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 11 June 2017

تابناک ایلام ،علی اصغراسدی ؛نام  ملی را با خود یدک می کشد ، بودجه ملی را تا بخواهی می بلعد ،اما نه ساز وکارش به ملی بودن می خورد ،نه رفتار وبرنامه هایش در حد و وقواره ملی بودن است . در بازیهای سیاسی شان خود را در حد واندازه یک رسانه حزبی تنزل داده وتریبون جناحی خاص شده است و در مواجهه با مسایل قومی ومنطقه ای نیز تا بخواهی دچار دوگانگی وتضاد است .پس نمی توان نام ملی بر آن گذاشت ،همان "میلی " بودن حسابی برازنده اوست.

سالهاست تضاد ودوگانگی بر برنامه های رسانه ای که باید ملی رفتار کند سایه افکنده است وکسی هم نمی داند این پارادوکس و تضادی که اینان در آن گرفتار شده اند ناشی از چیست ؟ واقعا چرا اینگونه با مردم خود رفتار می کنند؟

سالهاست این رسانه به مصداق ضرب المثل ما ایلامیها " دو چشمی" نه ،بلکه "چند چشمی " را در دستور کار خود قرار داده است و در بسیاری از موارد، بر استان کوچکی همچون ایلام که در برهه های مختلف عمر نظام ،از جنگ ودفاع گرفته تا باقی ماندن بر سر میثاق خود با آرمانها وارزشها این انقلاب ،بزرگ ظاهر شده است ،واقعا پشت کرده اند .اما نمی دانیم واقعا چرا؟!

بماند که این استان برای دفاع از ذره ذره خاک پاک این میهن جانفشانی وایستادگی ها کرد ،مهران قهرمانش همچون کوه استوارماند ،اما فقط خرمشهر مام میهن شد ! شرهانی وقلاویزانش هنوز در دل خود ستاره های خفته دارند ،اما نام شلمچه پر آورازه تر است !وهر ساله در برنامه های راهیان نور همین رسانه به اصطلاح ملی ،آنچنان از شلمچه وخوزستان وخرمشهر می گویند که گویی اصلا در مهران ودهلران ومیمک و تنگ کوشک و...جنگی رخ نداده است !

بماند که سالهاست گردو غبار ،نفس این مردم نجیب را در قفس کرده است ،اما موسم اخبار وگزارش که می رسد ،نام ایلام در زیر گرد وغبار بی مهری  رسانه گم می شود ،وباز هم نام خوزستان است که بر سر زبانها می افتد و وزرا و وکلا و....را به آنجا سرازیر می کند ،انگار نه انگار که اینجا هم نفسها به شماره افتاده است!

بماند که سالهاست در موسم اربعین حسینی ،ایلام هم میزبان میلیونها ایرانی عاشق حسین (ع) است ومردمانش عاشقانه خود را وقف زوارش می کنند ،اما اینجا هم بوی بی مهری زیاد به مشام می رسد ورسانه ملی،حتی  نیم نگاهی هم به این حماسه آفرینی نمی کند !

همه این بماندها به کنار ! جنگ ودفاع برای همه نقاط کشور جنگ بود ! سرزمین ایران هم مام میهن است !اما اینکه یک رسانه به این بزرگی در بسیاری از موارد ،نام استانی که پایمردی ها و ماندنش در کنار انقلاب این همه بزرگ ودیدنی است ،چرا نباید در گوشه ای ولو چند ثانیه ای درمیان این هم برنامه سازی هایش جایی داشته باشد؟

همین هفته پیش اتفاق بزرگ تروریستی در تهران به وقوع پیوست ،کاری نداریم که بسیاری از رسانه های بین المللی ،همزمان با وقوع این اتفاق برنامه های خود را قطع کرده وبه زوایای این حادثه وشوک بزرگ پرداختند ،اما رسانه ملی ما با خونسردی تمام برای افزایش شهریه مهد کودکها میزگرد گذاشت !

گله مندی بزرگ ما اینجاست ،که درجریان حادثه سبوعانه ترورویستی اخیر در مجلس شورای اسلامی که منجر به شهادت جمعی از هموطنانمان شد ،باز هم این رسانه نام "ایلام "را نادیده گرفت . درحالیکه تعدادی از شهدای حادثه تلخ اخیر به استانها نظیر مرکزی ،لرستان وایلام وبرخی از استانهای جنوبی و شمال شرق تعلق داشتند ،متاسفانه از همان ابتدا از اعلام برنامه زمان تشییع جنازه این عزیزان گرفته تا روز تشییع وتدفین ،در تمام بخش های خبری رادیو تا تلویزیون بازهم نام "ایلام "سانسور شد . گویی اینها اصلا نمی دانند که ایلام هم جزیی از ایران است یا واقعا نام ایلام ر ا اشتباهی در برنامه سانسور هوشمند جایی داده اند ؟!

البته نباید از انصاف بگذریم که صدا وسیمای مرکز ایلام از رادیو گرفته تا شبکه استانی سیما ،الحق والانصاف دراین راستا سنگ تمام گذاشتند وباید به آنها خداقوت گفت ،اما مقصود ما دراین نوشتار ،کوتاهی ها ونادیده انگاری های بی پایان رسانه ملی وبرنامه های سراسری آن است .

گله ها زیاد است و مجال پرداختن به آن نیست ، خوزستان هم به سان همه ایران سرای ماست ، امابحث ،بحث حق است وفریاد از نادیده گرفته شدن این حق ،بحث برتری جویی قومی نیست بلکه نادیده انگاری حقوق یک استان است وباید آن رافریاد کرد ،زیرا از قدیم گفته اند " حق گرفتنیست "


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
وچه زیبا فریاد زدی ....اما کو گوش شنوا........!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
صدا و سیمان را باید گل و سیمان گرفت به کی مهر ورزی کرده که به ایلام بکنه بودج دو تا کشور دستشته خروجی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حق الزحمه ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
با سلام
صدا سیما نه برده داری مدرنیته که از حق الزحمه ای ها با چشم برده نگانمی کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار