جلسات آمادگی دوازدهمین اجلاس متعاهدین کنوانسیون رامسر در شهر پونتا دلسته کشور اروگوئه برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ 06 June 2015


به گزارش جی پلاس، بیش از ۱۰۰ نماینده از کشورهای مختلف در چهل و نهمین جلسه کمیته دائمی، جزئیات برگزاری این اجلاس را یک روز پیش از مراسم رسمی افتتاحیه این اجلاس مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه محسن سلیمانی روزبهانی مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران سازمان حفاظت محیط زیست که در این اجلاس حضور دارد، ضمن دیدار با دبیر کل کنوانسیون و مسوول بخش اطلاع رسانی کنوانسیون در خصوص اقدامات ایران برای حفاظت و احیا تالابها، از آنها برای دیدار از ایران بعنوان زادگاه کنوانسیون رامسر و کشوری با تنوع تالابی منحصر بفرد در دنیا دعوت کرد.

سلیمانی، اجلاس متعاهدین کنوانسیون رامسر را فرصتی برای ارائه دستاوردهای کشور در خصوص تالابها و تبادل نظر با سایر کشورها در زمینه حفاظت، مدیریت و احیاء این اکوسیستم های ارزشمند و در عین حال آسیب پذیر برشمرد.

در جلسه کمیته دائمی کنوانسیون که نمایندگان کشور جمهوری اسلامی ایران نیز در آن حضور داشتند، دبیرکل کنوانسیون کریستوفر بریگز از تالاب ها به عنوان منبع توسعه پایدار نام برد و از آنها به عنوان ابزارهای اصلی اهداف پایدار در سراسر دنیا یاد کرد.

بنابر این گزارش، شعار اصلی این اجلاس "تالاب ها برای آینده ما” می باشد که به دنبال برجسته کردن ارزشهای تالاب ها برای جوامع بشری و نسلهای آینده می باشد و کشورها را به اقدام در جهت حفظ و احیاء این اکوسیستم ها فرامی خواند.

گفتنی است، دوازدهمین اجلاس متعاهدین کنوانسیون رامسر با حضور قریب به یک هزار شرکت کننده از تاریخ یکم تا ۹ ژوئن در شهر پونتا دلسته اروگوئه برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار