معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان:
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را گنجينه اي پنهان و سرمايه ای ارزشمند دانست كه غني سازي آن فرصت ارتكاب جرم را از افراد خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۳۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 07 June 2017
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را گنجينه اي پنهان و سرمايه ای ارزشمند دانست كه غني سازي آن فرصت ارتكاب جرم را از افراد خواهد گرفت.
 
 "علي بهرامي" در جلسه ساماندهي اوقات فراغت جوانان در استانداري گلستان يكي از عوامل مهم بزهكاري در جوانان و نوجوانان را خالي بودن اوقات فراغت آنها دانست و افزود: اوقات فراغت يكي از سرمايه هاي ارزشمند و گنج هاي نهان است به شرط آن كه توانايي بهره گيري و استفاده مؤثر و مطلوب از اين گنج را با در نظر گرفتن تمامي ابعاد و جوانب آن در نظر داشته باشيم.

معاون اجتماعي استان با بيان اينكه در برنامه ريزي صحيح اوقات فراغت سه محور نياز ها، اولويت ها و امكانات موجود بايد مد نظر گرفته شود، افزود: از امكانات موجود بايد بر اساس درجه اهميت نيازها استفاده شود.

بهرامي با بيان اينكه غني سازي اوقات فراغت فرصت ارتكاب جرم را از افراد خواهد گرفت، تصريح كرد: بسياري از تبهكاري ها، ستيزه جويي ها و انجام كارهاي خلاف در ايام فراغت كساني روي مي دهد كه نمي دانند چگونه با انتخاب سرگرمي و تفريحات سالم اوقات فراغت خود را به نيكي سپري كنند.

معاون اجتماعي استان ادامه داد: اگر جوان براي زندگي خود هدف و برنامه مشخصي داشته باشد، به سراغ مفاسد اجتماعي نمي‌رود و در اين صورت اوقات فراغت بهترين و مناسب‌ترين زمان ممكن براي رشد و ارتقاي فرهنگ عمومي و دستيابي به آرامش و آسايش جامعه خواهد بود.

وي ادامه داد، بزهكاري كودكان ونوجوانان هر چند مي تواند به عوامل بسياري از جمله مشكلات فرهنگي، اجتماعي واقتصادي وابسته باشد اما در گام نخست اين خانواده است كه كودك را درمسير صحيح هدايت مي كند ويا بستر جرم وگناه را فراهم مي سازد.

بهرامي در ادامه به معضل اعتياد وگسترش مواد مخدر در بين جوانان پرداخت و خاطرنشان كرد: مواد مخدر به شدت جوامع انساني را تهديد مي‌كند و گسترش  آن يكي از شيوه‌هاي استعمارگران و دشمنان بشريت است و بنيان جوامع را در ابعاد اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و اخلاقي تحت تأثير قرار مي‌دهد.

معاون اجتماعي استان اعتياد را عامل بروز بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي و نابساماني هاي خانوادگي و فردي دانست و افزود: خانواده اولين نهادي است که مي تواند نقش بسزايي در عدم گرايش يک فرد به اعتياد داشته باشد و تنها در صورت کنترل، نظارت و ارتقاي بهداشت روان خانواده يک فرد مي تواند از خود در برابر بسياري از معضلات و آسيب ها حفاظت کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار