معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان نیز درباره برگزاری دومین المپیاد جوانه‌ها در همدان گفت: جشنواره ورزشی امدادی نونهالان هلال‌احمر در رده سنی ۵ تا ۷ ساله برگزارشده که در قالب ۱۳۰ مهد تحت پوشش جمعیت هلال‌احمر استان، برای دومین بار در مرکز استان این المپیاد به‌صورت مسابقه‌ای برگزارشده است.
کد خبر: ۴۳۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 04 June 2017
مدیرکل مدیریت بحران استان یکی از اهداف مدیریت بحران در زمینه پیشگیری را مباحث توانمندسازی جوامع بشری عنوان کرد و گفت: در همین راستا توانمندسازی‌ها بهتر است از سنین پایین آغاز شود و در مقابل حوادث و بلایا و موضوعات بشردوستی آموزش‌های لازم به کودکان انتقال یابد.

به گزارش ایسنا؛ علیمردان طالبی‎ آموزش مفاهیم بشردوستانه و امدادی به کودکان را موجب درونی شدن مفاهیم و توانمندسازی جوانان آینده اعلام و اظهار کرد: ادبیات مشترک جهانی را از همین طریق می‌توانیم به کودکانمان آموزش دهیم و در مورد امداد و نجات و بشردوستی چنین برنامه‌هایی به عنوان آموزش‌های زیرساختی جوامع تلقی می‌شود که از مقاطع نونهالان آغاز شده و در خانواده‌ها و لایه‌های بعدی جامعه به هدف مطلوب خود خواهیم رسید.

وی تقبل هزینه‌های برگزاری چنین المپیادها و برنامه‌های آموزشی را توسط جمعیت هلال احمر عنوان کرد و گفت: این برنامه در مرحله اول در دوشهرستان ملایر و همدان برگزار شده و به تدریج در سنوات آینده بیشتر و گسترده‌تر با حمایت‌های مالی از سوی جمعیت هلال احمر برگزار خواهد شد و چنانچه هزینه‌ای لازم باشد مدیریت بحران استان نیز حمایت می‌کند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان نیز درباره برگزاری دومین المپیاد جوانه‌ها در همدان گفت: جشنواره ورزشی امدادی نونهالان هلال احمر در رده سنی 5 تا 7 ساله برگزار شده که در قالب 130 مهد تحت پوشش جمعیت هلال احمر استان، برای دومین بار در مرکز استان این المپیاد به صورت مسابقه‌ای برگزار شده است.

مریم پاک‌بین رشته‌های رقابتی نونهالان هلال احمر را اعلام کرد و افزود: آشنایی با کیف کمک‌های اولیه، آشنایی با تاریخ نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری و خروج ایمن و پناهگیری از جمله رشته‌های رقابتی این المپیاد است.

وی با اشاره به 40 نفر عضو پیش‌دبستانی مهدکودک باغ گل‌های زندگی همدان، عنوان کرد: پس از برگزاری این المپیاد در این مهد به تمامی کودکان شرکت‌کننده به منظور تشویق و ترغیب آنان به فراگیری بهتر و اثرگذاری آموزش‌ها، هدایایی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

پاک‌بین میزان اثرگذاری چنین آموزش‌هایی در خانواده‌ها را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: در مهد مدادرنگی ملایر والدین هم در مراسم حضور داشتند و از برگزاری چنین برنامه‌ای بسیار استقبال کردند و تأثیر این المپیاد در بین خانواده به گونه‌ای است که دیگر اعضای خانواده نیز متقاضی دریافت آموزش‌های امدادی و عضویت در جمعیت هلال احمر را خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار