امروز بچه های شیرازی نقش «انتظار» زدند.
کد خبر: ۴۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 04 June 2015

تابناک فارس به نقل از شبستان:«انتظار» کلمه ایست که در باور تمام مردم آزادی خواه جهان جای دارد، ادیان ابراهیمی قبل از اسلام هر کدام منتظر یک منجی بودند تا اسلام؛ در فرهنگ اسلامی به ویژه تشیع اثنی عشری این انتظار خیلی پررنگ خودنمایی می کند.

زرتشتیان او را «سوشیانت» نامیدند، یهودیان معتقدند که در آخر زمان «ماشیع» (مهدى بزرگ) ظهور مى کند و پیروان مسیح پیامبر (علیه السلام) نیز به وجود منجی قایل هستند و اعتقاد دارند، او در آخر الزمان ظهور خواهد کرد.

در حدیث شریفی که از سوی حضرتش نقل شده، آمده است: "برای تعجیل در فرج من بسیار دعا کنید که آن گشایشی برای خودتان است."

معصوم (علیه السلام) بهترین اعمال امت اسلام را انتظار فرج دانسته است، اتفاقی که باعث می شود تا حکومت صالحان در جهان مستقر شده و عدالت به معنای واقعی کلمه خودش را به مردم نمایان کند.

نیمه شعبان سالروز بزرگ مردی است که حجت خداوند روی زمین محسوب می شود، ایشان در سال 255 هجری قمری در سامرا متولد شد، مادر ایشان نرجس خاتون (سلام الله علیها) و پدرشان حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) است، ایشان از نسل امام حسین (علیه السلام) هستند.

روزی که ان شا الله ایشان ظهور کنند تمام مردم این بزرگوار را از خود می دانند چرا که مادر ایشان اهل روم بودند و خودشان نیز از نسل قریشی هستند، اگر به تولد حضرت امام سجاد (علیه السلام) توجه کنیم که از مادری ایرانی به نام شهربانو (سلام الله علیها) بدنیا آمدند به وضوح در می یابیم که ایشان ایرانی نیز هستند، البته ایشان که حجت الله بر خلق هستند در قالب مرز ها نمی گنجند.

امروز سیزدهم خرداد 94، همزمان با نیمه شعبان مراسمی در شیراز برگزار شد که با دیگر جشن ها تفاوت داشت، جشنواره نقاشی و خطاطی «هزار نقش انتظار» به همت شهرداری منطقه 10 شیراز برگزار شد، در این مراسم که کودکان، بزرگسالان و حرفه ای ها حضور داشتند مردم دل نوشته ها و نقش هایی از انتظار می زدند.

علی برزی، کوچولوی شیرازی دوست دارد امام زمانش را ببیند، دوستش می گوید "ایشان خیلی بزرگوار هستند بچه ها را مثل پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دوست دارند."

کودک دیگری با دوچرخه اش آمده و همانطور سوار بر دوچرخه می نویسد "امام زمان بیا دوستت دارم."

دختری "گناه نکردن را راهی برای رسیدن به لحظه موعود" می داند.

علی حدادی، مردی حدودا 25 ساله خیلی ساده چند گل کشیده با یک نوشته "اللهم عجل لولیک الفرج"، می گوید: "تا او نیاید دنیا درست نمی شود."

پیرمردی حدود 60 ساله آمده با نوه اش، به نوه اش می گوید: "آقا به این نقاشی ها اگر از روی اخلاص باشد نیز توجه دارند"، نوه اش می گوید: "مگر آقا ما را می بیند"، پیرمرد می گوید: "ایشان همه خوبی ها و بدی های ما را می بیند و می شنود" از کنار آنان رد می شوم و متوجه ما بقی گفتگویشان نمی شوم.

چیزی که معلوم است بچه های کوچک، ایشان را مردی عادل می دانند، چیزی که مسئولین فرهنگی باید برای معرفی بیشتر آن کار انجام دهند، امام عصر (روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا) فردی هستند که با ناراحتی پیرونشان ناراحت می شوند، اما متاسفانه برخی ها ایشان را به عنوان فردی خشن معرفی می کنند.

حجت الاسلام علیرضا حدائق، مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر لزوم معرفی چهره مهربان حضرت به جامعه تاکید کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: حضرت برای دوستان خویش مهربانند و در برابر دشمنان قاطع و جبار هستند که متاسفانه دشمن سعی می کند فقط خشنونت را به میان آورد اما نمی داند ایشان "اشدا علی الکفار" هستند.

حجت الاسلام غلامحسین نیازی، کارشناس علوم مذهبی و مسئول دبیرخانه کانون های مساجد فارس نیز با اشاره به اینکه اعتقاد به منجی در تمام ادیان بوده است، گفت: امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) از سلاله پاک رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) هستند و به امر خدا در غیبت به سر می برند.

مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس اظهار داشت: برای گسترش فرهنگ مهدوی در جامعه باید کارهای فرهنگی گسترده ای صورت بگیرد.

امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) امروز 1181 ساله شدند، ایشان یک هزار و 177 سال است که ولی و امام مسلمین هستند گفته شده است تا زمانی که مردم آماده نباشند "ظهور اتفاق نمی افتد" و آمادگی تمامی مردم برای این امر لازم است، امید است که خود را برای ظهور آماده کنیم و از گفتارها بپرهیزیم.

چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی // چه بغض ها که در گلو رسوب شد نیامدی

خلیل آتشین سخن، تبر به دوش بت شکن // دوباره خدای ما سنگ و چوب شد نیامدی

برای ما که خسته ایم، نه؛ ولی // برای عده ای چه خوب شد نیامدی

تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام // دوباره صبح، ظهر، نه غروب شد نیامدی

کسی نوشته بود "نجات بده از سیاهی" اما به نظر می رسد به قول حافظ شیرازی:

میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست // تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز

مسئولین امر فرهنگ باید با فرهنگ سازی در جامعه سعی کنند تا سیره مهدوی در جامعه پیاده سازی شود و «انتظاری عجیب» آنطور که شاعر می گوید نداشته باشیم.

چه انتظار عجیبی! تو بین منتظران هم، عزیز من، چه غریبی!



عجیب تر که چه آسان، نبودنت شده عادت، چه بی خیال نشستیم



نه کوششی نه وفایی



فقط نشسته و گفتیم: خدا کند که بیایی...!

این گزارش را باید با این جمله "خودم و شما را به رعایت تقوای الهی،‌ کسب فضائل و ترک رذائل دعوت می کنم..." که عموما از سوی ائمه جمعه گفته می شود، به پایان برد چرا که بهترین راه برای انتظار فرج پرهیز از گناه و انجام واجبات برشمرده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار