حجت الاسلام خسروی با بیان اینکه مردم ایران در طول 200 سال و در قالب نهضت‌های مختلف در حال مبارزه بود ولی به پیروزی نرسید، تصریح کرد: وقتی امام در صحنه حضور می‌یابد، تمام اقشار و گروه‌ها آرمان خود را در امام دیدند، با وی همراه شدند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
کد خبر: ۴۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 04 June 2015

«به گزارش تابناک یزد»حجت الاسلام و المسلمین محمد علی خسروی صبح امروز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز رحلت امام راحل و شهدای پانزده خرداد در مسجد حظیره یزد با اشاره به زندگی امام راحل گفت: پس از معصومین، یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌ها، امام راحل است.

وی افزود: موج حرکت امام نه تنها در بین مسلمانان و شیعه و سنی، بلکه در جهان هویدا بود.


حجت الاسلام خسروی با بیان اینکه مردم ایران در طول 200 سال و در قالب نهضت‌های مختلف در حال مبارزه بود ولی به پیروزی نرسید، تصریح کرد: وقتی امام در صحنه حضور می‌یابد، تمام اقشار و گروه‌ها آرمان خود را در امام دیدند، با وی همراه شدند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی تاکید کرد: امام راحل علاوه بر اینکه فقیه بود، سیاستمدار بود، عارف بود و ادیب بود، همه گرایش‌ها را جذب می‌کرد.


مشاور پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اضافه کرد: امام راحل یک ویژگی مهم داشت و آن اینکه گفتار و رفتارش همخوانی داشت.

محمد علی خسروی گفت: اگر امام می‌گوید قانون و رعایت آن واجب است، خود مجری قانون است.

وی در این ارتباط به خاطره ای از زمان حضور امام در نوفل لوشاتو فرانسه اشاره کرد و گفت: امام، از خوردن آبگوشت تهیه شده از ذبح گوشت گوسفند در خارج کشتارگاه به علت قوانین فرانسه صرفنظر کرد.


عضو مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر اینکه برخی می گویند برای حفظ اسلام و انقلاب می‌شود قانون را شکست، گفت: اسلامی که با بی قانونی بالا برود، به سرانجام نخواهد رسید، بنیان‌گذار انقلاب بیش از هرکس به اسلام عمل می‌کرد ولی معتقد به اجرای قانون بود.

خسروی با انتقاد از اینکه از امام تنها وجه استکبار ستیزی ایشان را یادگرفته ایم، گفت: استکبار ستیزی امام مهم است ولی مسائل اخلاقی، عاطفی و فضائل امام هم مهم‌ است.

وی تاکید کرد: امروز جامعه دچار مسائل اخلاقی شده، ادامه این روند، جامعه را از درون می‌پوساند و باید برای این وضع فکری برداشت.


حجت الاسلام محمد علی خسروی با اشاره به فرمایشات امام راحل درخصوص لزوم بازسازی کشور پس از جنگ تحمیلی گفت: امروز زمان بازسازی اخلاقی جامعه است و نامگذاری امسال به سال همدلی و همزمانی دولت و ملت می‌تواند آغازگر این نیاز اساسی باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز مشت‌ها گره کرده است ولی دل‌ها چطور؟ هشدار داد: مبادا نیروها نسبت به هم کینه داشته باشند و برای نحوه حضور در مراسم مختلف مصلحت سنجی کنند.


مشاور پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: کشور ما با 8 سال جنگ تحمیلی و با رشادت های سربازان گمنام جبهه‌ها به امنیت امروز رسیده و مبادا امروز از نام شهید و شهید گمنام سوء استفاده شود.

وی در پایان گفت: بزرگی در گمنامی و اخلاص به‌دست می‌آید ولی برخی فکر می‌کنند با صداوسیما و بلندگو و ... می‌توان بزرگ شد.

 این مراسم باحضور اقشار مختلف مردم همراه بود و در بخشی از این مراسم نیز هیات عزاداری ده بالا به سینه زنی پرداختند.


یزدان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار