جاده شمال برای پایتخت نشین ها و جاده های خروجی شهر به سمت یک آبادی برای عده ای از مردم که منتظر تعطیلی هستند، در این روز ها خیلی شلوغ است!
کد خبر: ۴۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 04 June 2015

چند شب پیش در یکی از این شبکه های اجتماعی موبایلی که این روزها، انگار زندگی بیشتر در آن جریان دارد با پیامی به این مضمون مواجه شدم که:

مسیرهای راهپیمایی مراسم 14 و 15 خرداد:

1- تهرانپارس – جاده فیروزکوه – آبعلی – جاده هراز – دریا

2- میدان آزادی- جاده قزوین – دریا

3- جاده قم- فرودگاه امام – ترکیه – آنتالیا

4- میدان آزادی- فرودگاه مهرآباد – کیش – دریا

5- جاده بهشت زهرا – اتوبان قم- فرودگاه امام – دبی – دریا

حالا وقتی این را می گذارم کنار آن فردی که روز وفات امام همانند آن کسی که پدر و مادرش را از دست داده بر سر و صورت می زند و انگار واقعا پدرش را از دست داده اند، عزاداری می کردند!

این سوال در ذهنم نقش می بندد که واقعا چه شده است؟!

حالا که عده ای از مردم چه در تهران و چه در شهرستان ها، 14 و 15 خرداد برایشان جز یک روز تعطیل که می توانند به مسافرت های کوتاه مدت بروند خوش باشند و ... معنای دیگری ندارد.با تفکر به این مسئله شاید به توان به این نتیجه رسید که شاید ریشه این مسئله در همین 14 و 15 خرداد است، یعنی اگر مسئولان مربوط به جای اینکه در طول سال برای حفظ آرمان ها و به نمایان ساختن چهره امام در باور مردم، تنها به فکر پر کردن چند اتوبوس برای حرکت به سمت مرقد امام راحل – برگزاری مراسم ها تکراری خسته کننده برای بزرگداشت امام – عوض کردن سنگ قبر امام و آوردن رونی کلمن برای بیعت با آرمان های امام، سعی می کردند چند کلامی از اخلاق، منش و رفتار امام با زبان و ذائقه مخاطب حرف می زدیم وضع اینگونه نبود.دیگر مردم 14 و 15 خرداد برایشان فقط یک روز تعطیل و فرصت مناسب برای مسافرت به شمال و چادگان نبود...

شاید اگر این مردم آرمان های روح الله را می شناختند دیگر حداقل به این نتیجه می رسیدند که پدر مهربان امت، برایش عنوان و مقام و معمار کبیر بودن مهم نیست، مهم انقلاب، مردم و کوخ نشینان است. آن زمان شاید مفهوم انقلاب ایران، انقلاب ارزش ها است را خیلی ها بهتر متوجه می شدند، آن زمان شاید معنای دیانت و سیاست کنار هم، آمریکا شیطان بزرگ است و رابطه با آمریکا رابطه گرگ و میش است را بهتر می فهمیدند...

اما حالا که ما سعی نکردیم به جای بزرگداشت های امروزی و برگزاری کارهایی که سنخیتی با امام و آرمان هایش ندارد، شخصیت- منش و آرمان هایا مام را به مردم بشناسانیم، دیگر نباید گله کنیم که چرا برای عده ای از مردم که خیلی هم بخش ناچیز و اندکی نیستند، 14 و 15 خرداد تنها یک روز تعطیل است!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :