معاون وزیر کشاورزی:
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در تولید انواع بذور از جمله بذر ذرت بین عرضه و تقاضا باید تناسب و توازن ایجاد شود.
کد خبر: ۴۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶ 03 June 2015

به گزارش ایرنا، عباس کشاورز در حاشیه بازدید از طرح های تحقیقاتی و مزارع پارس آباد در جمع کشاورزان و تولید کنندگان این شهرستان افزود: تولید بذر بیش از نیاز واقعی کشور به بخش کشاورزی و بهره برداران و تولید کنندگان آسیب می زند.

وی با اشاره به این که پارس آباد مغان بخش عظیمی از نیاز کشور به بذر ذرت را تامین

می کند بیان کرد: در سال 92 بیش از 24 هزار تن بذر ذرت رقم 704 معادل دو برابر نیاز و مصرف سالانه کشور در این منطقه تولید شد.

کشاورز افزود: برای این که کشاورزان متضرر نشوند بذور تولیدی را با کمک سیستم بانکی از

کشاورزان خریداری و در انبارها و سردخانه های استاندارد نگهداری کردیم.

وی گفت: بذر ذرت تولیدی سال 92 در بهار سال جاری آزمایش شده و نتایج این آزمایش ها

نشان داد این بذرها کیفیت بسیار خوبی دارند و به همین لحاظ الان در معرض مصرف قرار دارند.

وی همچنین میزان تولید بذرت ذرت در سال 93 را حدود شش هزار تن ذکر کرد و افزود: از این میزان دو هزار و 500 تن توسط کشاورزان بخش خصوصی ، یک هزار و 700 تن توسط کشت و صنعت مغان و بقیه توسط زارعان ذرت کار سایر استان ها تولید شده است.

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان نیز در این همایش گفت: پارس آباد مغان یکی از قطب های تولید بذر مرغوب کشور است و از این نظر در رتبه ممتازی قرار دارد.

حجت الاسلام حبیب برومند افزود: این شهرستان حدود 85 درصد نیاز کشور به بذر ذرت را تامین می کند.

وی ادامه داد: پارس آباد مغان به لحاظ برخورداری از برخی ویژگی ها و شرایط منحصر

بفرد و خدادادی و با تکیه بر توان کشاورزان زحمتکش و کارشناسان بومی این قابلیت و ظرفیت را دارد که علاوه بر تامین 100 درصد نیاز کشور حتی نیاز برخی کشورهای همجوار را نیز تامین و برآورده کند.

وی فروش محصول ذرت بذری را از نگرانی ها و دغدغه های اساسی ذرتکاران منطقه ذکر کرد و گفت: رفع این مشکل و نگرانی به رونق بخش کشاورزی منطقه و ایجاد انگیزه بین کشاورزان و تولیدکنندگان بسیار کمک می کند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت درستکار مغان نیز با بیان این که تعیین تکلیف و فروش بذر ذرت تولیدی 93 به قیمت مناسب از خواسته های اصلی کشاورزان ذرت کار منطقه است ، خواستار توجه جدی و اقدام اساسی مسوولان ذیربط در این زمینه شد.

ذکی الله بابایی افزود: محصول سورگوم تولیدی سال گذشته نیز همچنان روی دست کشاورزان مانده و به فروش نرفته و تعیین تکلیف و حل مشکل فروش این محصول ضرورت دارد.

پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار