مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب طرح تفصیلی منطقه سه شهر قزوین در کمیسیون ماده ۵ خبر داد.
کد خبر: ۴۳۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 29 May 2017
محسن اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: طرح جامع تفصیلی منطقه سه شهر قزوین پس از تصویب در جلسات شورایعالی شهرسازی و معماری و بررسی طرح تفصیلی شهر که قرارداد آن در سنوات پیش توسط شهرداری قزوین،   با مشاور تهیه کننده طرح جامع منعقد گردیده بود.   در دستور کار جلسات کمیسیون ماده ۵ استان قرار گرفت.

وی افزود: طرح مذکور پس از بررسی در جلسات متعدد از جمله جلسات کارشناسی شهرداری و شورای شهر قزوین، کمیته راهبری طرح و کمیته فنی نهایتا در جلسه کمیسیون ماده ۵  مطرح و با رعایت ملاحظاتی نقشه کاربریهای منطقه ۳ شهر به تصویب رسید.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار داشت: طرح جامع منطقه سه شهر قزوین بر اساس معیار ها و ضوابط کلی طرح جامع شهر نحوه استفاده از زمین در سطح محلات مختلف شهر بر اساس موقعیت و مساحت دقیق تعیین شده است.

وی در ادامه گفت: طراحی شبکه عبور مرور ومیزان تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت های مربوط به جهات توسعه، بهسازی و نوسازی و عوامل مختلف دیگر از جمله موارد تعیین شده در این طرح است.

اسماعیلی عنوان کرد: با تصویب طرح تفصیلی منطقه سه(قدیم) شهر قزوین، کلیات طرح تفصیلی شهر تصویب و مقرر گردید آن دسته از مصوباتی که به عنوان مغایرت اساسی تلقی می گردند با اسناد و مدارک مربوطه جمع بندی و به منظور تعیین تکلیف نهایی موضوع به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شود.

اسماعیلی در توضیح طرح جامع و تفصیلی شهری گفت: طرح جامع شهری برنامه ای است با افق بلند مدت که بصورت راهنما خط مشی کلی سیاست های توسعه شهری را تعیین و طرح تفصیلی نیز با توجه به مقیاس طرح متعاقب طرح جامع ودر راستای تحقق چشم انداز های مصوب طرح تهیه می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار