امضای قرارادادهمکاری میان شهردار و رئیس دانشگاه؛
پویایی شهر و شهروندان در گرو توجه کارشناسی به همه حوزه های مرتبط با شهر است و هم در زمینه های عمرانی و توسعه ای و هم در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیازمند راهبرد و برنامه هستیم
کد خبر: ۴۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 03 June 2015
دانشگاه شهید چمران اهواز، نگارش و تدوین برنامه پنج ساله دوم شهرداری اهواز را برعهده گرفت. بر اساس قراردادی که روز گذشته به امضای شهردار اهواز و سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز رسید برنامه عمران و توسعه شهری اهواز برای سال های 95تا99 توسط دانشگاه شهید چمران اهواز در مدت هفت ماه تدوین خواهد شد.

سیدخلف موسوی شهردار اهواز در حاشیه این مراسم، به خبرنگار تابناک خوزستان گفت: ضرورت توسعه و عمران واقعی کلانشهر اهواز، سیاست گزاری و برنامه ریزی علمی در این زمینه است و به همین منظور پس از مذاکراتی که با دانشگاه شهید چمران اهواز داشتیم به این نتیجه رسیدیم که تدوین برنامه دوم توسعه و عمران شهرداری توسط اساتید و پژوهشگران این دانشگاه تدوین شود.

موسوی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ابراز امیدواری کرد تدوین برنامه دوم توسعه شهر اهواز بتواند مسیر پیشرفت و عمران این کلانشهر را بصورت هدفمند، بابرنامه و علمی هموار کند.

وی گفت: پویایی شهر و شهروندان در گرو توجه کارشناسی به همه حوزه های مرتبط با شهر است و هم در زمینه های عمرانی و توسعه ای و هم در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیازمند راهبرد و برنامه هستیم.

شهردار اهواز درمراسم امضا و مبادله این قرارداد، مقدمه توسعه متوازن شهر اهواز را یک برنامه علمی دانست و افزود: در مدیریت شهری کلانشهرها تنها با داشتن برنامه منسجم و کاربردی می توانند پیشرفت کنند.

به گفته وی، این پژوهش و برنامه، یک سند مادر برای توسعه شهر اهواز خواهد بود و مسیر حرکت شهرداری و شورای شهر اهواز را تعیین خواهد نمود.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این مراسم، وظیفه این دانشگاه را خدمت به کشور و استان خوزستان به ویژه شهر اهواز دانست و گفت: این دانشگاه مجموعه ای است که باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

محمد رعایایی با بیان ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاهی موفق و موثر و معتمد است که در زندگی مردم و وضعیت جامعه خود و ایجاد تحول و تغییر در آن موثر باشد و ما پاسخ حسن نظر دستگاهها و سازمانها را با کارهای خوب و دقیق و قابل اعتماد خواهیم داد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز نیز در این جلسه گفت: نتایج اولیه برنامه دوم توسعه شهر اهواز آبان امسال و همزمان با اجلاس کلان شهرها در اهواز رونمایی می شود.

ابراهیم نوشادی افزود: انتخاب دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان مشاور برنامه دوم توسعه اهواز در شورای عالی برنامه ریزی شهرداری در آذر ماه پارسال تصویب شده است.

به گفته وی هشت کمیته تخصصی برای تدوین برنامه دوم توسعه شهر اهواز تشکیل می شود که اساتید دانشگاه شهید چمران اعضای آن هستند.

دفاع از عملکرد شهرداری

شهردار اهواز در حاشیه مراسم در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی به پرسش های آنان پاسخ گفت. سید خلف موسوی با اشاره به شعار شهرداری اهواز در دوسال گذشته گفت: اجرای پروژه های بزرگ و ماندگار و رفع محرومیت ها در مناطق حاشیه و محروم شهر در دستور کار مدیریت شهری اهواز در دو سال گذشته قرار داشت و خوشبختانه توانستیم شاهد اجرای پروژه های بزرگی همچون تعریض پل سوم، ادامه اجرا و تکمیل زیرگذر شریعتی و جوادالائمه و همچنین بهره برداری از زیرگذر خلیج فارس باشیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص انتقاد برخی از اعضای شورای شهر اهواز مبنی بر تغییر مدیران در شهرداری در آستانه استعفای شهردار گفت: لازمه تحرک و پویایی در مدیریت ها، ایجاد تغییرات است و از نظر من این انتصابات بسیار خوشایند و لازم است و من حاضر هستم که در خصوص هر یک از تغییرات، دلایل و توضیحات لازم را ارائه کنم.

وی در عین حال تاکید کرد: البته هیچ سند ثبتی مدیریت به نام هیچ یک از مدیران نیست و این انتصابات به این معنی نیست که رقابتی وجود نداشته باشد و ما کار نظارتی خود را انجام می دهیم.

موسوی اضافه کرد: از مدیرانی که عملکرد خوبی داشته باشند حمایت می شود و مدیرانی که بازتاب عملکرد آنها مثبت نباشد تصمیم دیگری درباره آنها اتخاذ می شود.

وی با بیان سوابق و تجارب برخی مدیران منصوب شده گفت: آنها دارای سوابق خوب و متعدد در حوزه مدیریت شهری هستند. شهردار اهواز برای نمونه سوابق سرپرست جدید شهرداری منطقه8، در معاونت خدمات شهری شهرداری و همچنین مدیرعاملی سازمان تاکسیرانی را یاداور شد.

موسوی در زمینه شایعات استعفایش برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس گفت: در روزهای آینده درباره این موضوع اطلاع رسانی خواهم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار