کد خبر: ۴۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 03 June 2015
کشف میدان نفتی،آن هم درست زیرپای تنها فرودگاه اهواز خبر ساده ای نبود که بشود به راحتی از کنار آن گذشت مدتها این موضوع در بین مردم و مسولین مطرح بود وجود حوضچه های نفتی ، بحث انتقال فرودگاه اهواز را روز به روز جدی تر می کرد.

زمزمه ها ساخت فرودگاه جدید اهواز اولین بار در دولت احمدی نژاد به گوش رسید تا آنجا که براساس مصوبات دور دوم سفر هيات دولت به اين استان، انجام مطالعات ساخت فرودگاه جديد اهواز در دستوركار قرار گرفت.

 نيكزاد، وزير وقت راه‌و‌شهرسازي از توافقی خبر داد که بر اساس آن قرار شده بود فرودگاه فعلی و زمین های اطرافش را به شرط ساخت و تجهیز فرودگاه جدید، به نفتی ها واگذار کنند.

بحث آنقدر جدی بود که حتی مکان ساخت فرودگاه هم معین شد قرار بود فروگاه در شرق اهواز در  در كيلومتر 15بزرگراه خليج‌فارس جانمايي شود و 6 سال زمان برای ساخت و تجهیز  اعلام شد.

حالا قصه فرودگاه جدید اهواز گویی خاطره شده است  چرا که نه خبری از فرودگاه جدید است نه خبری از آن همه توافق و قول و وعده!

تنها کاری که تاكنون انجام شده است فقط ديواركشي زمين فرودگاه جديد اهواز به طول 9 كيلومتر بوده است اين  پول را نيز از محل اعتبارات استاني توسط استانداري تامين شده است  نه وزارت نفت.


ناصر صفاری مدیرکل سابق فرودگاه‌های خوزستان گفته بود" وزارت نفت اعلام مي‌كند كه اعتباري در دست ندارد. اين در حالي است كه ما انتظار داريم همان‌طور كه به ديگر پروژه‌هاي مربوط به نفت اعتبار اختصاص داده مي‌شود، اعتباري نيز به پروژه فرودگاه اهواز اختصاص يابد. اين موضوع درحالي از سوي مسئولان نفتي كشور مطرح مي‌شود كه در صورت جابه‌جايی فرودگاه، درآمد حاصل از استحصال نفت موجود ذخاير نفتي در فرودگاه فعلي به‌راحتي اين هزينه را جبران خواهد كرد و در درازمدت درآمد حاصله از فروش نفت و محصولات آن عوايد مناسبي را براي استان و كل كشور دربر خواهد داشت و از طرف ديگر آسايش و رفاه حال بيشتر مردم را موجب مي‌شود"

البته نباید امیدی به این داشته باشیم که نفتی ها به تعهد خود پایبند باشند و فرودگاه را بسازند چرا که همین دیروز محمدسعید شرفی مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان تیر خلاص را زد و اعلام کرد"ساخت فرودگاه جدید اهواز توسط وزارت نفت از دستور کار خارج شده است" .

به گزارش رهیاب، این مقام مسئول گفته است:ساخت فرودگاه اهواز با منابعی غیر از منابع نفت ساخته می شود و بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن باید در سریع ترین زمان ممکن آغاز شود.
شرفی درحالی از جابجایی فرودگاه اهواز سخن می گوید که در حال انجام هزینه های هنگفتی برای توسعه فرودگاه فعلی اهواز می باشد.

با توجه به مشكلات و محدوديت‌هاي فرودگاه فعلي و لزوم جابه‌جايي اين فرودگاه امید است مسئولین استانی با هماهنگی سایر دستگاه های مربوط این گره را باز کنند تا مشکلی از مشکلات استان برطرف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار