رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از کاهش واردات میوه از مرزهای این استان با هدف حمایت و تقویت بازار میوه کشاورزان این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹ 02 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، ناصر حیدری‌پوری با اشاره به اجرای مناسب طرح ذخیره‌سازی و عرضه میوه شب عید در هرمزگان، بیان داشت: در گذشته میوه تولیدی کشاورزان استان مورد حمایت قرار نمی‌گرفت و با قیمت اندک به فروش می‌رسید اما امسال براساس گزارش‌ها میزان کمی واردات میوه داشتیم و حمایت از تولید داخلی به خوبی انجام و بخش قابل توجهی از میوه‌ها از طریق خرید محصولات داخلی تامین شده است.
 
وی در ادامه از اجرای طرح ضیافت با توجه به در پیش بودن ماه رمضان خبر داد و افزود: اجرای طرح ضیافت مستلزم اقدامات و برنامه‌های مشترک میان دستگاه‌هاست و نیازمندی واحدهای صنفی به کالاها باید مطرح شود تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: همچنین در این طرح غرف ویژه و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در مرکز استان و شهرستان ها برای عرضه کالاهای اساسی ماه رمضان از جمله مرغ و گوشت، برنج، روغن، شکر، خرما و شیرینی‌جات برپا می‌شود.
 
جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز با تاکید بر برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت و فروش فوق‌العاده کالاهای اساسی برای تامین ارزاق مردم در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه بر بازار نیز باید در این ایام اجرایی شود.
 
وی ادامه داد: ذخیره‌سازی مناسب و عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز در ماه رمضان باید با برنامه‌ریزی درست و به موقع و با قیمت مناسب در قالب طرح ضیافت ماه مبارک رمضان انجام شود.
 
استاندار هرمزگان تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا در ماه رمضان موجبات رضایتمندی مردم فراهم شود و ما وظیفه داریم کارها را تسهیل و اعتماد مردم را تقویت کنیم.
 
جادری در ادامه بیان داشت: خوشبختانه امسال در زمینه خرید گندم از کشاورزان در هرمزگان نسبت به سال گذشته شاهد افزایش خرید تضمینی بوده‌ایم که نشان دهنده این است که در این بخش خوب کار شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: بنده بر احداث سیلوی نگه‌داری گندم در استان هرمزگان تاکید دارم و از همه می‌خواهیم در این زمینه کمک کنند تا مشکلات این بخش حل شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار