دفتر مدیریت نظارت بر بهره برداری نیروگاه های برق آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران، رتبه اول تولید انرژی برق آبی کشور به نیروگاه مسجدسلیمان اختصاص یافت
کد خبر: ۴۲۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 23 May 2017
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه مسجدسلیمان با اعلام این خبر گفت: تولید انرژی این نیروگاه در سال 94، دو میلیون و 639 هزار و 12 مگاوات ساعت بوده که این میزان تولید در سال 95 با 3.63 درصد رشد، به دو میلیون و 734 هزار و 975 مگاوات ساعت رسیده است.

"فرهاد علیدوستی" تصریح کرد: ششمین سال متوالی است که این نیروگاه مقام نخست تولید انرژی برق آبی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به سهم 16.65 درصدی تولید انرژی نیروگاه مسجدسلیمان از کل تولید نیروگاه های برق آبی کشور در سال 95 خاطرنشان کرد: این موفقیت در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل حاصل شده و نتیجه تلاش همکاران در همۀ بخش های نیروگاه است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه مسجدسلیمان ادامه داد: در حال حاضر، تعمیرات سالیانه واحدهای نیروگاه مسجدسلیمان به اتمام رسیده و نیروگاه با حداکثر تولید، آماده مشارکت درتأمین انرژی پیک تابستان است.

سد و نیروگاه 2000 مگاواتی مسجدسلیمان دارای هشت واحد 250 مگاواتی است و نقش موثری در تولید انرژی الکتریکی، تنظیم ولتاژ، فرکانس و پایداری شبکه برق کشور بر عهده دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار