برای دومین بار در طول تاریخ فوتبال/
تیم ذوب آهن اصفهان دیگر نماینده فوتبال اصفهان روز گذشته با غلبه بر شاگردان جوان علی منصوریان در تیم نفت تهران توانستند دومین جام کشور را نیز به اصفهان بیاورند و در جام حذفی کشور به قهرمانی رسیدند.
کد خبر: ۴۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 02 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، تیم ذوب آهن اصفهان دیگر نماینده فوتبال اصفهان روز گذشته با غلبه بر شاگردان جوان علی منصوریان در تیم نفت تهران توانستند دومین جام کشور را نیز به اصفهان بیاورند و در جام حذفی کشور به قهرمانی رسیدند.
سبزپوشان ذوب آهن که ابتدای فصل نتایج خوبی کسب نکردند، در اواسط فصل به خود آمدند و با کسب نتایج مناسب به شرایط خوبی در سطح کشور رسیدند.


گفتنی است این برای دومین بار است که تیم های اصفهانی همزمان فاتح  جام حذفی و لیگ برتر می شوند.
شرح بازی: تیم فوتبال ذوب‌آهن با برتری قاطع مقابل میزبان خود نفت جام‌حذفی فوتبال ایران را به اصفهان برد. امروز شاگردان یحیی گل‌محمدی با ارائه یک نمایش بهتر در طول مسابقه با شایستگی از پس حریف سختکوش خود برآمدند تا علیرضا منصوریان که به قصد قهرمانی وارد این رقابت شده بود، در نهایت فصل را بدون جام به پایان برساند. ذوبی ها در نیمه اول نمایش بهتری داشتند اما این نفت بود که در ابتدای نیمه دوم به گل رسید. با این حال شاگردان یحیی گل‌محمدی از تک گل حریف جا نخوردند و به سرعت بازی را به تساوی کشاندند. بعد از این گل حرکت تماشایی قاسم حدادی فر و پاس او به رجب‌زاده ذوب‌آهن را به گل دوم رساند که این برتری می‌ توانست هر لحظه از بین برود. ذوب‌آهن که عقب کشیده بود، مقابل حملات نفت مقاومت کرد و در نهایت گل سوم را به ثمر رساند. در حالی که در این بین ممکن بود مغلوب ضربات ایستگاهی خطرناک نفتی ها بشود. با این برد یحیی گل‌محمدی شکست خود در فینال جام‌حذفی مقابل سپاهان با پیراهن پرسپولیس را پاک کرد و در تهران جشن قهرمانی گرفت. این در حالی است که علیرضا منصوریان سرمربی شایسته نفت که امیدوار بود با فتح جام‌حذفی مرد بدون گفت‌وگوی استقلال برای فصل آینده باشد، در هدف خود ناکام ماند.
حواشی فینال جام‌حذفی
 * فینال جام‌حذفی قبل از آغاز پر حاشیه شد و مدیران دو تیم به دلیل حضور ذوب‌آهن در زمین تختی با هم جنگ لفظی مفصلی داشتند. * یحیی گل‌محمدی که در آخرین دیدار با 5گل نفت را شکست داده در بازی امروز از ترکیب کاوه رضایی و مهدی رجب‌زاده برای خط حمله استفاده کرده است و مسعود حسن‌زاده‌ مهاجم گلزن این تیم روی نیمکت بازی را تماشا خواهد کرد. * در ترکیب نفت در غیاب سیامک کوروشی، زوج دفاعی تیم با حضور لئوناردو پادووانی و امین حاج محمدی بسته شده است. * ایمان مبعلی در ترکیب نفت و مهدی رجب‌زاده در ترکیب ذوب‌آهن مسن ترین بازیکنان حاضر در میدان هستند. * علیرضا بیرانوند، وحید امیری، غلامرضا رضایی و ایمان مبعلی از تیم نفت و مهدی رجب‌زاده و قاسم حدادی فر در تیم ذوب‌آهن بازیکنانی هستند که سابقه ملی دارند. * فقط 3بازیکن خارجی در ترکیب دو تیم حضور دارند؛ پادووانی در نفت و سانتوس و علی حمام در ذوب‌آهن. جالب اینکه پادووانی و سانتوس که هر دو دفاع وسط و برزیلی هستند، از موفق ترین چهره های این دو تیم در طول فصل گذشته به حساب می‌ آیند. * با توجه به شکل بازی دو تیم به نظر می‌ رسد، مسابقه جذابی پیش روی علاقمندان به فوتبال باشد.
در حالی که به نظر می‌ رسید با توجه به حضور علیرضا منصوریان اکثریت ورزشگاه تختی با استقلالی های طرفدار او باشد، این اصفهانی ها بودند که جو ورزشگاه تختی را در اختیار گرفتند و دومین قهرمانی این فصل فوتبال ایران را جشن گرفتند.
http://storage.isport.ir/images/6012b2f8-0549-48cb-a6cb-b41dcbd7329e-cb.Jpeg
بهترین بازیکن فینال: مهاجمِ 37 ساله کازرونی، بدون تردید بهترین بازیکن فینالِ جام حذفی فوتبال ایران بود. او درست بعد از دریافت گل تیمش، با سماجت و هوشیاری به حدادی فر پاس گل داد و دقایقی بعد، از زاویه ای نسبتا بسته دروازه بیرانوند را باز کرد و نشان داد که هنوز هم می تواند آمادگی بهترین سالهای فوتبالش را داشته باشد. رجب زاده تا قبل از تعویض شدن، پایه گذار گل سوم تیمش نیز بود و یک تنه، بازیکنان تیم سوم جدول رده بندی را به مسلخ برد. شادیِ امروز او نیز درست مثل همیشه بود. با همان تی شرت های شعاردار، دست های به آسمان رفته و سرعتِ سرسام آور فرار به سوی سکوهای خودی!


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار