معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از ابتدای اجرای طرح نظام سلامت تاکنون 400 هزار بیمار بستری در مراکز درمانی این استان از مزایای آن بهره مند شده اند.
کد خبر: ۴۲۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 16 May 2017
به گزارش تابناک یزد،علی دهقان  افزود: برای این تعداد بیمار افزون بر 600 میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه‏ ها هزینه شده است.
وی با بیان اینکه در راستای طرح یاد شده هزینه بستری از 37 درصد به 5.4درصد کاهش یافت اظهار کرد: همچنین مسئولان بیمارستانها ملزم شدند تجهیزات پزشکی ، آزمایشگاهی و دارویی بیماران را تهیه کنند و اکنون ارجاع بیماران برای خرید این اقلام به صفر رسیده است.
دهقان، رایگان بودن زایمان طبیعی و ترویج آن را از جمله هفت بسته خدمتی برنامه تحول نظام سلامت خواند و افزود: از زمان اجرای طرح تحول سلامت 26 هزار مورد زایمان طبیعی در استان انجام شد و میزان سزارین بار اول از 30 به 20 درصد کاهش یافت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطر نشان کرد: ساخت 23 اتاق ال دی آر در شهرستان های استان، ایجاد 11 مرکز مهارت آموزی مادران باردار ، ایجاد 15 اتاق زایمان بی درد ، بازسازی و بهسازی بیش از 100 متر مربع فضای بیمارستانی و راه اندازی 6 کلینک تخصصی و فوق تخصصی از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای طرح تحول سلامت در استان است.
دکتر دهقان افزایش تخت های NICU از 20 به 85 تخت ، راه اندازی اورژانس هوایی، ایجاد نخستین مرکز خیرساز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیر عامل کشور، رایگان شدن خدمات پرتو درمانی و شیمی درمانی را از دیگر خدمات طرح تحول سلامت در این استان نام برد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه 417 پزشک متخصص و فوق تخصص در کلینک های استان بصورت شبانه روز به بیماران خدمات ارائه می کنند افزود: از ابتدای طرح تحول تاکنون افزون بر سه میلیون نفر توسط این پزشکان ویزیت شدند.
دهقان با بیان اینکه طرح ماندگاری پزشکان در مراکز بهداشتی مناطق محروم از جمله بسته های حمایتی دولت در قالب طرح تحول سلامت بود اظهار کرد: هم اکنون 138 پزشک در این طرح به بیماران خدمات ارائه می دهند.
وی اجرای طرح تحول سلامت بهترین اقدام دولت تدبیر و امید خواند و گفت: این طرح کمک موثری به ویژه به خانواده های بیماران بی بضاعت نمود.
طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
هم اکنون در یزد 12 بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی و 7 بیمارستان غیردانشگاهی فعالیت می‌کنند که بیشتر بیماران آن بویژه در بخش بستری از استان های جنوب و جنوب شرق کشور تشکیل می شود.
در یزد 14 بیمارستان دولتی با یک هزار و 582 تخت و 7 بیمارستان خصوصی با 983 تخت در حال ارائه خدمات به بیماران هستند.
جمعیت استان یزد یک میلیون و 100 هزار نفر اعلام شده که 84 درصد شهری و 16 درصد روستایی هستند و به ازای هر یکصد زن ، 106 مرد در استان یزد زندگی می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار