بودجه شهرداری کرج چگونه هزینه می‌شود
احمد خیری مدیر وقت روابط عمومی شهرداری کرج چند روز بعد از انتشار این مصاحبه به صورت ناگهانی تغییر کرد، اما برخی از مطالب او از جمله راه‌اندازی رادیو اینترنتی مدیریت شهری به واقعیت پیوست.
کد خبر: ۴۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 02 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: چندی پیش دنیای اقتصاد با انتشار گزارشی به نقل از رضا شریفی رئیس کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهر کرج در مورد بودجه مصوب شهرداری این کلانشهر در سال 94 نوشت: در طول برگزاری 65 جلسه کمیسیون تلفیق، بودجه 1650 میلیارد تومانی شهرداری کرج و سازمان‌های تابعه، با 1100 میلیارد تومان اعتبار نقدی و 550 میلیارد تومان غیرنقدی از سوی اعضای شورا، به تصویب رسید.
حجم کلان بودجه شهرداری کرج که اکثریت قریب به اتفاق شهرهای کشور در این شرایط نامناسب اقتصادی آرزوی آن را دارند، انتظارات مردم ساکن مرکز استان البرز در زمینه خدمات‌رسانی مدیریت شهری به آنها را افزایش داده است.
اما این پرسش مهم نیز مطرح است که نحوه هزینه کرد این بودجه کلان چگونه است؟ این پرسش مهم را تنها باید کارشناسان و نهادهای نظارتی و بازرسی پاسخ دهند و به طور قطع پاسخ آنها نیز مبتنی بر تحقیقات و بازرسی‌های مداوم است.
اما تابناک البرز با توجه به برخی اخبار واصله، گزارش‌هایی را در این رابطه منتشر کرده است. از جمله آنکه در تاریخ 17 اسفند سال 93 بر اساس اظهارات مدیر وقت روابط عمومی شهرداری کرج نوشت: "احمد خیری مدیر روابط عمومی و سخنگوی شهرداری کرج ناخواسته در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها اطلاعات مهمی در این حوزه ( نحوه هزینه کرد بودجه شهرداری کرج) مطرح کرده که کار را برای نهادهای بازرسی و نظارتی آسان می‌کند.
وی در این مصاحبه گفته است: راه‌اندزی رادیو شهر، سایت انگلیسی زبان و مجله شهروندی از دیگر اقدامات مدیریت شهری است. خیری به این نکته اشاره نکرده که شهرداری کرج چه نیازی به رادیو و سایت خبری با زبان انگلیسی دارد؟ مدیر روابط عمومی (وقت) شهرداری کرج همچنین به یک نکته پنهان مانده از دید خبرنگاران اشاره کرده و با اشاره به اینکه در حوزه بین‌الملل برنامه‌های متنوعی نظیر ارتباط با سفارت‌خانه‌ها و وزارت خارجه ایجاد شده است، تصریح کرد: پیرو این اقدام در آینده نه چندان دور سفیر برزیل میهمان مدیریت شهری کرج می‌شود.
خیری این بار نیز با زیرکی از تشریح جزییات مراودات بین‌المللی شهرداری کرج شانه خالی کرده است."
احمد خیری مدیر وقت روابط عمومی شهرداری کرج چند روز بعد از انتشار این مصاحبه به صورت ناگهانی تغییر کرد، اما برخی از مطالب مطرح شده از سوی وی از جمله راه‌اندازی رادیو اینترنتی مدیریت شهری به واقعیت پیوست.
حال اخبار جدیدتری از برخی اقدامات شهرداری کرج به گوش می‌رسد که چندان ارتباطی با مسئولیت‌ها و وظائف این نهاد ندارد.
از جمله آنکه پایگاه رسمی خبری مدیریت شهری کرج که متعلق به شهرداری این شهرستان است به نقل از سید علی اکبر میروکیلی معاون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج از تولید یکصد بازی کامپیوتری و قرار دادن این بازی ها در سامانه «کرج گیم» خبر داده است.
میروکیلی اضافه کرد: بر همین اساس و با تأسی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با توجه به نیاز کشور برای تولید بازی های منطبق با فرهنگ و اصول ایرانی و اسلامی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج با همکاری بخش ها و فعالان بخش خصوصی در حوزه بازی های کامپیوتری، نسبت به تولید و ساخت این بازی ها اقدام کرده است.
وی بدون اشاره به بودجه مصرف شده برای این طرح از تولید 100 بازی کامپیوتری خبر داده است!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار