بسیاری از افراد هنگامی که از خواب بیدار می‌شوند با اولین نگاه در آینه متوجه یک علامت غیر طبیعی در خود شده و در طول روز در گیر آن خواهند بود. احساس نفخ، پف کردن چشم‌ها، تغییر رنگ پوست، کبودی زیر چشم‌ها و... این علائم برای برخی از افراد طبیعی نیست. علل بسیاری در احتباس آب در بدن (تجمع بیش از حد مایعات در سیستم گردش خون و بافت‌های بدن) وجود دارد مانند سندروم قبل از قاعدگی، استرس، مصرف زیاد سدیم و ..
کد خبر: ۴۲۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 14 May 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از healthy holistic living، نکته حائز اهمیت برایمان تکرار و تداوم این علائم است که می‌تواند ناشی از مشکلات جدی گوارشی و کلیوی باشد حال در گزارش گیاهانی که می‌تواند بطور بالقوه و طبیعی از این دسته مشکلات جلوگیری کند و علاوه بر آن کلیه‌هایتان را تقویت نیز می‌کند معرفی کرده‌ایم.

گلپر: این گیاه مفید علاوه برکاهش نفخبرایکاهش ناراحتی‌های هورمونینیز بسیار سودمند است. این گیاه باعثتسکین نفخوافزایش ادرارشده بخصوص در زنانی که در دوره عادت ماهیانه دچار این عارضه‌ها می‌شوند. بطرز شگفت انگیزی این گیاه برایعملکرد صحیح کلیهدر مردان مفید است، همچنین باعثترشح هورمون بیشتر در آقایان شدهوسلامت جنسیآنان را بهبود می‌بخشد. زنان باردار و شیر دهنده با مشورت پزشک مصرف کنند.

زالزالک: این گیاه فوق العاده برایکاهش احتباس آب اضافیوحمایت از عملکرد کلیه‌هابهترین انتخاب است. برای هزاران سال، مردم نپال و تبت از زالزالک به عنوان یک گیاه مهم و مفید دربهبود عملکرد کلیه هاوبیناییاستفاده می‌کنند. همچنین برایداشتن یک خواب آراممی‌توانید آن را در چایتان ریخته و میل کنید، افرادی که قند خون پایینی دارند از مقدار کم این گیاه استفاده نمایند.

جینسنگ:انرژی زا،ارزش غذایی بالا،محافظ کلیه‌هاوحفظ شرایط سالم بدنهمگی در این گیاه خلاصه می‌شود. به گفته سازمان بهداشت جهانی جینسنگ سرشار از مزایای بالقوه برای سلامت بدن بدون حتی یک عارضه جانبی است. این ریشه خارق العاده بهتنظیم جریان خون،کنترل سطح قندخون،تمرکز اعصاب،افزایش حافظهو از همه مهم تربهبود در سیستم گوارش و کلیه‌هاکمک شایانی می‌کند. توصیه می‌شود افراد مبتلا به دیابت نوع 2 از این گیاه استفاده کنند.

قاصدک: برای کسانی که به دنبال گیاهی موثر برایکاهش احتباس آب اضافیبدنشان هستند و علاوه بر آن می‌خواهند گیاه مورد نظر دارایمواد معدنی فراوانباشد گیاه قاصدک یکی از کارامدترین گیاهان در این زمینه است. قاصدک یک گیاه موثر برایعملکرد صحیح سیستم گوارش و کلیه هااست. مطالعات نشان داده است افرادی که هنگام بیدار شدن دچار پف می‌شوند این گیاه سریع پف آنان را کاهش می‌دهد علاوه بر آن برایکاهش قند خون بالابسیار مفید است.

برچسب ها: کلیه ، گیاهان دارویی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار