امام جمعه موقت اهواز:
در دوران انتظار حضرت ولیعصر(عج) باید جامعه مهدوی را بشناسیم و منتظر باشیم که این منتظر بودن، والاترین عبادت است؛ همچنین در مسایل فردی، اجتماعی و همه امور توفیق رضایت ایشان را به دست آوریم
کد خبر: ۴۲۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 12 May 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده با تبریک سالروز ولادت بقیه الله الاعظم(عج) اظهار کرد: امام زمان(عج) مانند حضرت موسی(ع) ولادت پنهانی داشتند و از همان ابتدای تولد در دوران غیبت به سر می‌بردند و مردم به ایشان دسترسی نداشتند؛ این دوران را امام حسن عسکری(ع) پیش‌بینی و شیعیان را برای مواجهه با آن آماده کرده بودند .

وی با بیان اینکه حضرت ولیعصر(عج) دارای دو غیبت صغری و کبری هستند، افزود: ایشان در غیبت صغری که 69 سال طول کشید، چهار نائب خاص داشتند که هرکدام به ترتیب ماموریت‌هایی را که به آن‌ها واگذار شده بود، انجام می‌دادند و در حقیقت نقطه وصل امام(عج) و مردم بودند .

حسن زاده با اشاره به اینکه فقها، نائبان عام امام(عج) هستند، تشریح کرد: ایشان در غیبت کبری، نائبان خود را معرفی نکردند؛ بلکه ویژگی‌هایی را برای نائبان در نظر گرفتند و انتخاب را بر عهده مردم گذاشتند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه همه ویژگی‌های پبغمبران و ائمه اطهار در امام زمان(عج) قرار داده شده است، تصریح کرد: در دوران انتظار حضرت ولیعصر(عج) باید در تلاش برای کسب آمادگی جهت ظهور ایشان باشیم . باید جامعه مهدوی را بشناسیم و منتظر باشیم که این منتظر بودن، والاترین عبادت است؛ همچنین در مسایل فردی، اجتماعی و همه امور توفیق رضایت ایشان را به دست آوریم. 

وی گفت: در مسایل اجتماعی باید به مسایلی مانند رسیدگی به یکدیگر و وحدت و پیروی از فقها توجه کرده و پشتیبان ولی فقیه باشیم؛ همچنین در امور فردی، اخلاق‌مداری و فردمحوری وجود نداشته باشد و باید احساس اخوت و برادری در کلام و رفتار باشد .

منبع: ایسنا
برچسب ها: شعبان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار