رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان فارس گفت: امسال به مناسبت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بیش از ۱۰ هزار عنوان برنامه در سطح استان فارس اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 01 June 2015

تابناک فارس:حجت‌الاسلام محمد رضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سطح استان فارس پرداخت و اظهار داشت: امسال به مناسبت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بیش از 10 هزار عنوان برنامه در سطح استان فارس اجرا می‌شود که بیش از 130 عنوان از این برنامه‌ها به صورت متمرکز در حرم‌های مطهر امام‌زادگان به ویژه حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیّدعلاءالدین حسین(ع) با حضور سخنرانان برجسته کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام این برنامه‌ها به صورت مردمی به مناسبت آئین ارتحال امام خمینی(ره) برگزار می‌شود افزود: به مناسبت میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) نیز برنامه‌های ویژه به صورت جداگانه در سطح استان با محوریت مساجد و اماکن مذهبی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه امسال به مناسبت بزرگداشت سالروز قیام خونین 15 خرداد نیز یک برنامه مرکزی در روز 15 خرداد همراه با دعای ندبه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: در روز 15 خرداد برنامه‌ای ویژه سالگرد قیام 15 خرداد ساعت 11:30 صبح در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت احمد‌بن‌موسی(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه به مناسبت بزرگداشت سالروز 15 خرداد و ارتحال امام خمینی(ره) یک سری برنامه فرهنگی برگرفته از وصیت‌نامه سیاسی عبادی امام خمینی(ره) و به صورت پراکنده در سطح استان فارس توسط ستادهای شهرستان‌ها برگزار می‌شود تصریح کرد: به همین مناسبت یک نمایشگاه عکس از عکس‌های 15 خرداد 57 تا 67 در حرم حضرت شاهچراغ(ع) برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال با همکاری حوزه هنری و هنرمندان استان فارس نیز یک سری برنامه‌های هنری در قالب شعر و ترانه جمع‌آوری می‌شود بیان کرد: این آثار در مقطعی از زمان در آینده نزدیک در تجمع ممتازین ارائه می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه استان فارس نسبت به سال‌های گذشته بیشترین اعزام به حرم امام خمینی(ره) را دارد عنوان کرد: امسال از استان فارس 40 هزار نفر برای حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام حضور می‌یابند که بیش از 10 هزار نفر از شهر شیراز به این مراسم اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به استقبال خوب مردم برای حضور در مراسم رحلت امام خمینی(ره) اظهار داشت: بخش عمده استقبال مردم برای اعزام به تهران قرین شدن این ایام با روز میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) است که در این اعزام افراد به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این ایام سرویس‌دهی و رفت و آمدها مشکلاتی وجود دارد برای اعزام بخشی از افراد از قطار استفاده می‌شود و در یک سرویس می‌توان از قطار استفاده کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با تأکید بر اینکه تمام برنامه‌های قابل اجرا در سطح استان به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) جنبه تبلیغی دارد افزود: نباید تصور شود که این مراسم برای امام خمینی(ره) جنبه مراسم ختم دارد زیرا جامعه جهانی اسلام به اندیشه‌های امام خمینی(ره) نیاز دارد نه اینکه امام راحل به این برنامه‌ها نیاز داشته باشند.

حجت‌الاسلام رضایی از تهیه بسته‌های فرهنگی برای افرادی که به حرم امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند خبر داد و گفت: محتوای این بسته‌ها برگرفته از اندیشه‌های ناب حضرت امام(ره) و با محوریت شخصیت ایشان در ابعاد مختلف است.

وی با تشکر از نهادها و دستگاه‌هایی که در اجرای برنامه‌های سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در چهاردهم خردادماه امسال همکار دارند بیان کرد: دستگاه‌هایی مانند اورژانس، نیروی انتظامی، سازمان حمل و نقل و بسیج که مأموریت ثبت‌نام را بر عهده دارد همکاری بسیار خوبی در این راستا دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: باید هر سال برای تبیین اندیشه‌های امام راحل در جامعه اسلامی در راستای مقابله با تمام استکبار جهانی که برای جلوگیری از حرکت انقلاب ایستاده‌اند بیش از پیش تلاش کرد زیرا همه سران استکبار و جهانیان حضرت امام خمینی(ره) را منشأ بیداری اسلامی در سطح جهان می‌دانند.

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار