در سه سال گذشته و با اجرای طرح تحول نظام سلامت ، زایمان به روش سزارین در خوزستان 10 درصد کاهش یافته است
کد خبر: ۴۲۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 09 May 2017
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور  اهواز با بیان اینکه در این مدت 85 هزار زایمان طبیعی در خوزستان انجام شده است گفت : کشور ایران دومین رتبه را در انجام عمل سزارین در جهان دارد و آمار استان نیز در حد کشور است. 

ورناصری  با اشاره به اینکه سزارین یک معضل بزرگ برای سیستم بهداشت و درمان است افزود : از استراتژی های مهم این دانشگاه این است که آمار سزارین کاهش و زایمان های طبیعی افزایش یابد. 

 وی با بیان اینکه  سزارین عوارض زیادی دارد ، ولی اگر زایمان طبیعی وقتی بار نخست به خوبی انجام شود مادر در زایمان های بعدی کمتر دچار مشکل می شود گفت : سزارین یک معضل بزرگ برای سیستم بهداشت و درمان است . 

  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز   با اشاره به اینکه هم اکنون 450 ماما در خوزستان فعال هستند و با کمبود 80 تا 100 ماما روبه رو هستیم اظهار کردمشکلاتی در ساختارهای اداری با توجه به مساله دریافت مجوز و مالی، مانع بکارگیری نیرو در حوزه مامایی می شود؛ برنامه برای افزایش جذب نیرو وجود دارد و به زودی جمعیت بیشتری از نیروهای تحصیلکرده جذب می شود.

وی به فعالیت مراکز زایمان طبیعی یا LDR اشاره کرد و افزود: هم اکنون 26 مرکز در خوزستان فعال است و تا امسال   به 54 مرکز افزایش می یابند.

منبع: تابناک
برچسب ها: ورناصری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار