سفر به قطب توليد نفت ايران؛
مهندس بيژن زنگنه وزير نفت اواخر هفته گذشته، ضمن سفر به استان هاي کهگيلويه و بويراحمد و خوزستان از شركت هاي نفت و گاز گچساران و آغاجاري بازديد کرد
کد خبر: ۴۲۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 08 May 2017
مهندس بيژن زنگنه وزير نفت اواخر هفته گذشته، ضمن سفر به استان هاي کهگيلويه و بويراحمد و خوزستان از  شركت هاي نفت و گاز گچساران و آغاجاري  بازديد کرد .

در آغاز اين ديدار، مهندس زنگنه پس از ورود به فرودگاه گچساران با حضور در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با مهندس عالي پور مديرعامل و جمعي از مدیران ارشد شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب و شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران دیدار و گفت و گو کرد .

 در اين نشست صميمي که  معاون مديرعامل شركت ملي نفت ايران در امور توليد، مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيزجنوب،  نمایندگان شهرستان هاي گچساران، ياسوج و دهدشت و استاندار كهگيلويه و بويراحمد نيز حضور داشتند، وضعیت تولید، پروژه های نفتی، نيروي انساني، طرح هاي عام المنفعه در گچساران مورد بحث و بررسي قرار گرفت .

مهندس زنگنه در اين نشست، با قدرداني از تلاش کارکنان مناطق نفت خيز جنوب براي افزايش و نگهداشت توليد، یکی از دغدغه‌های مهم وزارت نفت را وضعيت نيروي انساني عنوان کرد و اظهار داشت:  برنامه‌هایی برای کارکنان قراردادي به روش معقول داریم و اعتقادم این است که باید مشکلات آنها را حل کرد .

وزير نفت تصريح کرد:  باید کاری کنیم كه زندگي شرافتمندانه و  امنیت شغلی اين گروه از كاركنان تضمين شود؛ هم اکنون كميته ويژه اي در این زمینه تشکیل شده و به طور دائم روی این موضوع کار می‌کنند .

مهندس بيژن زنگنه در بخشي از سخنان خود با بیان این که تولید مناطق نفتخیز جنوب پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) به سرعت افزایش یافت، گفت: این افزایش تولید برای دنیا اعجاب آور بود، در واقع ما توانستیم دوباره تولید نفت خود را احیا   و آن را در بازار بين المللي  بفروشیم .

نوسازي تأسيسات توليد ضروري است؛ با 14.5 درصد نمي توان صنعت را اداره كرد

وزیر نفت با بیان این که همکاران ما در مناطق نفت خیز جنوب با فداکاری در حال اداره صنعت نفت هستند، افزود : عمر بعضی از تأسیسات صنعت نفت به 60 تا  70 سال می رسد اين بدان معني است كه  کارکنان مناطق نفت خیز جنوب با فداکاری و زحمت دوچندان  کار می‌کنند .

وی با اشاره به استهلاك بخشي از  تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد و گفت: به دلیل حجم بالاي نابساماني هاي گذشته و آوارهایی که روی سرمان بود، به آن شكلي که لازم بود ميسر نشد درباره ساختار مالی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت در دولت و مجلس صحبت کنیم .

زنگنه ادامه داد: آنچه مسلم است  با 14.5  درصد نمی توان شرکت ملی نفت ایران را اداره کرد ؛ خیلی واضح است که نمی توان صنعت را با اين رقم اداره کرد .

وزیر نفت، نوسازی  تلمبه خانه ها را یکی از اولویت‌هي نوسازي تأسيسات  عنوان کرد و گفت : : تلمبه خانه ای که ٥٠ تا ٦٠ سال كار كرده است ،بايد از نو ساخته شود.

وی با بیان این که عمر مفید تأسیسات در صنعت نفت ٢٥ تا ٣٠ سال است، افزود: هم اکنون عمر نوترین تاسیسات در مناطق نفت خیز جنوب مربوط به ان جی ال ١٣٠٠ است که ٢٠ سال از عمر آن می گذرد .

ضرورت ساخت صنایع پایین دستی در گچساران

وزیر نفت همچنين بر ضرورت ساخت صنایع پایین دستی تولید نفت و گاز در منطقه گچساران تاکید کرد و افزود : ساخت چند مجتمع پتروشیمی در این منطقه در دست بررسی و اجراست و باید خیر و برکت بیشتری ازمحل  صنایع پایین دستی نفت نصيب مردم منطقه شود .

وزیر نفت، موضوع رعایت الزام ‎های بهداشت، ایمنی و محیط زیست(اچ اس اي) مناطق عملیاتی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: منطقه گچساران به سبب شرايط خاص توليد منطقه پرحادثه اي است و نيازمند اعمال دقت بيشتري بالاست .

وی ادامه داد : وقتی می‌بینم جوانی در حادثه ای کشته می ‎شود یا آسیب می‌بیند بسیار افسرده، ناراحت و نگران خانواده اش می شوم باید در این مقوله حساس و سخت گیر باشید و ما هم تجهیزات مورد نیاز را تامین می‌کنیم .

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گچساران نيز در این نشست با اشاره به اينكه این شرکت هم اکنون مسئولیت تولید و صیانت از ۱۵ میدان نفتی فعال را با استفاده از ۷۷۵ حلقه چاه بر عهده دارد، گفت: توليد روزانه شركت نفت و گاز گچساران حدود 620 هزار بشكه است.

بازديد  وزير نفت از مراحل ساخت پتروشیمی گچساران

وزیر نفت همچنين به همراه شماری از مدیران ارشد وزارت نفت، شركت پتروشيمي و مناطق نفت خیز جنوب، ​استاندار و نمایندگان مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی از پروژه احداث پتروشيمي گچساران بازديد کرد .

در اين بخش از بازديد خانم شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور گزارشي از وضعيت اجرايي و اعتبارات اين پروژه ارائه داد؛ ​ در اين بازديد مهندس زنگنه از مسئولان امر، ​تسريع در احداث و تکميل اين پروژه را خواستار شد .

پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در دست اجراست که با بهره برداری از این طرح صنعتی بیش از ۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد .

وزیر نفت و هيأت همراه سپس به اتفاق استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد از بافت فرسوده و طرح‌های عمرانی نیمه تمام شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران بازديد کرد .

مهندس زنگنه در این بازدید از مشکلات طرح‌ها، راهکارهای مسئولانه و مناسب برای بازسازی بافت فرسوده این شهر توسط کارشناسان و صاحب نظران آگاه ‌شد .

غلام رضا تاجگردون نماينده گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این بازدید گزارشي از وضعيت شهر دوگنبدان و بافت فرسوده آن ارائه داد .

نشست صميمي وزیر نفت با مديرعامل و مديران شرکت نفت و گاز آغاجاري

وزیر نفت در ادامه سفر خود به مناطق نفت خيز جنوب بعدازظهر پنجشنبه ضمن حضور شركت نفت و گاز آغاجاري، با مديرعامل و مديران اين  شرکت   ديدار و گفت و گو کرد .

در اين نشست که   دکتر غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان، مهندس عالي پور مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب و تعدادي از مديران ارشد اين شرکت حضور داشتند در خصوص مسائل توليد نفت، ​ نوسازي تأسيسات و نيروي انساني بحث و بررسي شد .

مهندس زنگنه در اين نشست صادرات بيش از 2 ميليون بشکه نفت در روز را مديون تلاش ها و زحمات شبانه روزي نيروهاي خدوم مناطق عملياتي عنوان کرد .

وي استفاده از ظرفيت قراردادهاي نفتي را راهي مناسب براي نوسازي تاسيسات برشمرد که با سرمايه گذاري خارجي ميسر مي گردد .

وزير نفت همچنين از شركت پالايش گازبيدبلند خليج فارس 2 واقع در 18 کیلومتری شمال آغاجاری بازديد کرد و در جريان مراحل اجراي احداث اين پالايشگاه قرار گرفت.

مهندس عالي پور:

بررسي وضعيت تاسيسات و بهبود شرايط نيروي انساني  اين بازديد بود

مهندس عالي پور كه در اين سفر وزير نفت را همراهي مي كرد در اين رابطه گفت: بررسي وضعيت تاسيسات توليدي، و بهبود شرايط كاركنان غير رسمي از مهمترين محورهاي مباحث مديران با وزير محترم نفت بود.

مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيزجنوب تصريح كرد: در اين سفر وزير محترم نفت در راستاي بهبود وضعيت نيروي انساني دستوراتي صادر نمودند كه نتايج و آثار آن در كوتاه و ميان مدت آشكار خواهد شد.

وي افزود: شرحي از وضعيت كلي نيروي انساني ، نيازها و الزامات بهبود شرايط آنان و راهكارهاي حفظ و ارتقاي انگيزه خدمت در بخش هاي عملياتي در مذاكرات اينجانب با وزير محترم نفت و مشاورين مطرح شد كه عمدتاً شامل بهبود و ترميم حقوق كاركنان پيمانكاري و قراردادي بود.

مهندس عالي پور همچنين در ارتباط با مشكلات و ترميم حقوقي كاركنان قراردادي توضيحاتي ارائه داد.

 

مشاور اجتماعي و منابع انساني وزيرنفت:

اولويت استخدام رسمي نيروهاي قراردادي و بهبود معيشت اركان ثالث

مشاور اجتماعي و منابع انساني وزير نفت نيز در حاشيه اين بازديد از ساماندهي و بهبود معيشت كاركنان قراردادي و اركان ثالث صنعت نفت خبر داد.

محسن دلاويز با اعلام اين خبر گفت: موضوع بهبود معيشت كاركنان قرارداد مدت موقت و پيمانكاري تا حد برخورداري از يك زندگي آبرومندانه، از مهمترين دغدغه هاي وزير نفت است و مهندس زنگنه بر اين باور است كه وضع حقوق و مزاياي اين گروه از همكاران بايد متناسب با تلاش فداكارانه و نيازهاي معيشتي آنان باشد.

مشاور اجتماعي و منابع انساني وزير نفت تصريح كرد: از دي ماه سال 95 با دستور وزير نفت كميته اي متشكل از رييس هيات رييسه صندوق هاي بازنشستگي نفت، معاون منابع انساني ، مديران منابع انساني چهار شركت اصلي وزارت نفت و اينجانب  تشكيل و ساماندهي به وضعيت حقوق و مزاياي كاركنان را در دستور كار داده است.

محسن دلاويز با اشاره به نتايج خوب فعاليت اين كميته در اين مدت، افزود: پرداخت كمك معيشت به بخشي از كاركنان در پايان سال گذشته، از پيشنهادي اين كميته بود.

وي پيشنهاد اعمال طرح طبقه بندي مشاغل به پيمانكاران و تأكيد بر تعامل مستقيم آنان با وزارت كار و رفاه اجتماعي به منظور تصويب اين طرح را از ديگر تصميمات اين كميته برشمرد كه در صورت اجراي آن حقوق و مزاياي اين بخش از همكاران تا حد قابل ملاحظه اي ترميم خواهد شد.

مشاور اجتماعي و منابع انساني وزير نفت همچنين از صدور قريب الوقوع مجوز استخدام 2500 نفر نيروي جديد مورد نياز صنعت نفت خبر داد و تأكيد كرد: براساس برنامه ريزي انجام شده قرار است بخش قابل توجهي از اين تعداد از بين نيروهاي توانمند شاغل قراردادي انتخاب شود.

محسن دلاويز ابلاغ ماده 10 آيين نامه نظام هاي اداري و استخدامي در نفت را نتيجه تلاش و حسن اهتمام وزير نفت به موضوع توسعه منابع انساني برشمرد و يادآور شد: ماده 10 ظرفيت مطلوبي براي بهبود وضعيت نيروي انساني است كه   بخش هايي از آن به دليل محدوديت منابع مالي اجرا نشده است اما با فراهم شدن شرايط به طور كامل اجرا خواهد شد.

وي افزود: با وجود تمام اين فعاليت ها و تلاش بي شايبه اي كه براي بهبود معيشت همكاران در پيش گرفته شده، شخص وزير نفت صادقانه گفته اند كه در ارتباط با بهبود وضعيت منابع انساني به آنچه مطلوب نظرشان بوده است، دست نيافته اند كه بيانگر صداقت گفتار وزير نفت در ارتباط با مجموعه كاركنان و سرمايه هاي انساني است.

دلاويز با اشاره به حركت رو به تعالي صنعت نفت و تحقق كارهاي بزرگ طي سه سال گذشته، موفقيت در ديپلماسي نفتي و بازگرداندن حق و سهم كشور از بازار نفت، تكميل و به ثمر نشاندن بسياري از پروژه هاي معوق با پيشرفت ناچيز سالانه، را نتيجه همت و فداكاري مجموعه وزارت نفت در دوره اخير برشمرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار