رییس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود از اعزام 2 اکیپ دامپزشکی برای واکسیناسیون دام های عشایر مستقر در نقطه صفر مرزی این شهرستان علیه بیماری آبله خبر داد.
کد خبر: ۴۱۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 07 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، دکتر احمد امیری رییس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانروددر جمع خبرنگاران اظهار داشت: واکسیناسیون دام های سبک منطقه علیه بیماری آبله از بیستم فروردین ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی آبله را یک بیماری بسیار واگیردار در جمعیت دامی سبک ( گوسفند و بز)  برشمرد و افزود: این بیماری برای دام های  در سنین پایین غالبا کشنده است به طوری که تلفات در بره ها و بزغاله های زیر 4 ماه تا صددرصد نیز می رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سقط جنین نیز یکی از ضایعات عمده بیماری آبله است، تصریح کرد: این بیماری از لحاظ خسارت اقتصادی به دامداران و روستاییان دارای اهمیت فراوانی است. 

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود بیان داشت: از آنجا که یکی از اهداف اصلی دامپزشکی حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور است و همچنین یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات رسانی به مناطق مرزی و محروم می باشد بر این اساس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود با اعزام 2 اکیپ به مناطق صفر مرزی جهت واکسیناسیون آبله در دام های روستاهای آن مناطق اقدام کرد.

وی ادامه داد: اکیپ های مذکور در مدت 3 شبانه‌روز تمامی دام های سبک در 9 روستا به تعداد 6 هزار و 29 راس بر علیه بیماری آبله مایه کوبی کردند.

به گفته دکتر امیری، شهرستان جوانرود دارای 12 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است که روستاهای مذکور در این مناطق به صورت نیمه کوچ رو پراکنده اند به طوری که در اواسط اردیبهشت ماه به مراتع ییلاقی بخش باینگان شهرستان پاوه کوچ می کنند و سپس از اواسط مهرماه به مبدا باز می گردند.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: واکسیناسیون دام های سبک علیه بیماری آبله در تمامی روستاهای شهرستان جوانرود با اولویت مناطق محروم و پرجمعیت دامی ادامه خواهد داشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار