مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان:
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: پایگاه امداد هوایی سمنان ظرفیت نگهداری شش فروند بالگرد را برای کمک‌رسانی به استان‌های هم‌جوار دارد.
کد خبر: ۴۱۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 06 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، حسن شکر الهی صبح شنبه در نشستی به مناسبت هفته هلال‌احمر در سمنان ضمن تشریح دستاوردهای این نهاد طی یک سال اخیر بیان داشت: افتتاح پایگاه هوایی سمنان در فروردین‌ماه۹۶ با حضور رئیس سازمان هلال‌احمر و اعضای هیئت دولت در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع را می‌توان مهم‌ترین دستاورد یک سال اخیر هلال‌احمر سمنان دانست.

افتتاح پایگاه امداد هوایی هلال احمر سرخه

وی افزود: این پایگاه هوایی دارای شش سکوی پروازی برای بالگرد به طول دو هزار و ۱۰۰ مترمربع است و می‌توان هم‌زمان با نشست‌وبرخاست شش بالگرد به استان‌های هم‌جوار مانند مازندران و تهران امدادرسانی کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان، پایگاه هوایی این استان را یک زیرساخت حیاتی در هنگام مخاطرات طبیعی دانست و گفت: سمنان استان معین امداد هوایی پایتخت است و این اهمیت احداث پایگاه اورژانس هوایی هلال‌احمر را در این استان، نشان می‌دهد.

شکر الهی بابیان اینکه چهار میلیارد تومان هزینه صرف ساخت این پایگاه شده است، تأکید داشت: این پایگاه می‌تواند در صورت تجهیز، مرکز امداد هوایی کل کشور نیز قلمداد شود.

وی افزود: سکوی پرواز، آشیانه، استراحت‌گاه، اورژانس و تروما از بخش‌های این پایگاه است که در آینده امکان گسترش و ایجاد سازه‌های جدید را نیز دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنانگفت: هزینه در زمینه امدادرسانی، یک سرمایه‌گذاری بی‌نقص است چراکه در هنگام مخاطرات این امر اهمیت خاصی خواهد یافت.

شکر الهی درباره طرح‌های عمرانی هلال‌احمر سمنان نیزگفت: در کنار مجتمع هلال در شاهرود که میزبان مرکز دیالیز است، طرح‌هایی مانند آمفی‌تئاتر، پایگاه هوایی و زیرساخت‌های تفریحی در سمنان، فیزیوتراپی در مهدی‌شهر، سالن ورزشی در دامغان و ... در زمره دیگر طرح‌های عمرانی هلال‌احمر سمنان در سال‌های اخیر بوده است.

وی افزود: از دیگر دستاوردهای هلال‌احمر برگزاری صدها نشست تخصصی و دوره آموزشی باهدف ارتقای آمادگی عمومی در برابر مخاطرات و واکنش به بحران‌ها است که نیروهای هلال‌احمر نسبت به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار