رئيس جهاد كشاورزي استان يزد گفت: در حال حاضر تجهيز هزار و 800 هكتار از اراضي كشاورزي استان يزد به سيستم نوين آبياري در دست اجرا است.
کد خبر: ۴۱۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 03 May 2017
به گزارش تابناک یزدسیدجمال سجادی‌پور  در جلسه نشست سرمایه‌گذاری استان یزد با اشاره به مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده طی سال‌های 84 تا 91 در حوزه کشاورزی استان یزد اظهار داشت: طی این سال‌ها 535 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که این رقم در سال‌های 92 تا 95 به 715 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این سرمایه‌گذاری در بخش آب و خاک بوده است، افزود: در حالی که در هشت سال دولت قبل سرمایه‌گذاری در این حوزه 42 میلیارد تومان بوده این رقم در چهار سال گذشته به 108 میلیارد تومان رسیده است.

سجادی‌پور خاطرنشان کرد: در بخش دام و طیور نیز میزان سرمایه‌گذاری 210 میلیارد تومان بوده که این رقم اکنون به 133 میلیارد تومان رسیده است.

وی بیان کرد: در حوزه صنایع تبدیلی نیز 114 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گذشته انجام شده که این رقم اکنون به 153 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد: در حوزه تولیدات گیاهی نیز میزان سرمایه‌گذاری در گذشته 144 میلیارد تومان بود که اکنون به 216 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی و دامداری نیز 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته بود که این رقم اکنون به 92 میلیارد تومان رسیده است.

سجادی پور با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای سامانه‌های نوین آبیاری اظها رداشت: 42 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای این سامانه‌ها در 6 هزار و 700 هکتار از اراضی استان یزد به کشاورزان پرداخت شد و خرده‌ مالکی‌ها نیز به این بخش ورود پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز حدود هزار و 800 هکتار از اراضی استان یزد نیز در حال تجهیز به سامانه‌های نوین آبیاری هستند.

سجادی‌پور یادآور شد: در مجموع در حوزه کشاورزی استان یزد طی چهار سال اخیر 715 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که 95 میلیارد تومان آن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار