کد خبر: ۴۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 31 May 2015
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی فراهانی اظهار کرد: ساعت 8 و 10 دقیقه صبح روز شنبه 9 خرداد طی تماسی که با اورژانس 115 قم برقرار شد قطع دست یک مرد حدوداً 40 ساله از بالای مچ در یکی از کارخانه‌های سنگ جاده قدیم قم کاشان به این مرکز اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم اورژانس زمینی با یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل حادثه رسید و بعد از کنترل خونریزی مصدوم به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شد.

معاون اورژانس قم با اشاره به اینکه این مصدوم از ناحیه بالای مچ دست راست دچار قطع عضو شده بود افزود: در حوادثی که منجر به قطع عضو می‌شود زمان طلایی زیر 6 ساعت است و اگر در این زمان عضو قطع شده پیوند داده شود امید به موفق بودن پیوند وجود دارد در غیر این صورت پیوند عضو بی‌فایده خواهد بود.

فراهانی تصریح کرد : برای مدیریت زمان و طی هماهنگی با اورژانس کشور، هوا ناجا و بیمارستان امام خمینی تهران برای فرود بالگرد در بیمارستان و انتقال سریع مصدوم به اتاق عمل، مصدوم با بالگرد اورژانس هوایی 115 قم به تهران اعزام شد و خوشبختانه در کمتر از دو ساعت از زمان اعلام حادثه به اورژانس 115 ، مصدوم تحویل بیمارستان امام خمینی تهران شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار