مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از وجود ۲۸ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 30 April 2017
علی اصغر آسمانی مقدم شنبه شب در شورای مسکن اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۹۰ بالغ بر ۸۸ هزار واحد مسکونی فرسوده در روستاهای استان شناسایی شده که تاکنون از این میزان ۶۰ هزار واحد مقاوم سازی شده است.

وی بیان کرد: با این وجود هنوز هم ۲۸ هزار واحد مسکونی نامقاوم در روستاها وجود دارد که نیاز است بهسازی و نوسازی آن هر چه سریعتر انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از تخصیص دو هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: چنانچه متقاضیان بیشتری برای این تسهیلات وجود داشته باشد آمادگی داریم تا این سهیمه را افزایش دهیم.

افتتاح ۸۲۱۹ واحد مسکن مهر

آسمانی مقدم با اشاره به اینکه ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار بر عهده بنیاد مسکن قرار دارد، عنوان داشت: از ۲۸ شهر خراسان جنوبی ۲۵ شهر جزء شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار بوده که بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن مهر در آن ها بوده است.

وی از انعقاد قرار داد برای ساخت هشت هزار و ۴۱۷ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان خبر داد و گفت: تاکنون از این تعداد هشت هزار و ۲۸۸ واحد به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین تاکنون هشت هزار و ۲۹۸ واحد در مرحله سفت کاری و هشت هزار و ۲۱۹ واحد نیز به صورت رسمی افتتاح شده است.

آسمانی مقدم با بیان اینکه در حال حاضر نیز ۶۹ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار استان آماده افتتاح است، بیان داشت: در مجموع در حال حاضر ۱۲۹ واحد باقی‌مانده که از این تعداد متقاضیان ۴۷ واحد انصراف داده‌اند.

وی اضافه کرد: می توان گفت در مجموع پرونده عملیات اجرایی بخش مسکن مهر در این شهرهای استان بسته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده برای آماده سازی سایت های مسکن مهر استان، بیان داشت: در این راستا طی دو سال گذشته ۵۳۶ تن قیر رایگان توسط بیناد مسکن استان تحویل شهرداری‌های شده است.

ساخت ۳۱۸۴ واحد مسکن روستایی

آسمانی مقدم ادامه داد: در حوزه خدمات زیربنایی مسکن مهر نیز در تمام شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار خراسان جنوبی مشکلی وجود ندارد.

وی به اقدامات انجام شده در بخش مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: در این بخش چهار هزار و ۲۶۱  متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده که از این تعداد تاکنون سه هزار و ۱۸۴ واحد تکمیل و مردم در آن سکونت یافته‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی همچنین از انعقاد قرار داد با کمیته امداد برای ساخت ۲۵ واحد مسکن خبر داد و افزود: در این راستا بنیاد مسکن موظف به تامین زمین رایگان برای مددجویان و پرداخت ۱۵ میلیون تسهیلات شده است.

آسمانی مقدم همچنین ساخت ۳۵۰ واحد مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و ۲۱۸ واحد برای خانواده های یک معلول را از دیگر فعالیت های بنیاد مسکن برای مددجویان بهزیستی عنوان کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار