معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر 4 هزار پروژه ورزشی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها به 10 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.
کد خبر: ۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵ 10 February 2015
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر 4 هزار پروژه ورزشی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها به 10 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

به گزارش فارس ، عبدالحمید احمدی در مراسم جشن بزرگ دهه فجر در دفتر نماینده ولی‌فقیه در همدان با بیان اینکه ورزش همگانی در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته 50 تا 60 درصد مردم در برنامه روزانه خود ورزش کردن را گنجاندند در حالی که در کشور ما به زحمت این آمار به 15 درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه تغذیه ناسالم، شرایط زندگی افراد را به مخاطره می‌اندازد، افزود: یکی از راه‌های تأمین سلامت مردم روی آوردن به ورزش است که باید در برنامه روزانه افراد قرار گیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه 10 عامل خطرناک برای سلامتی افراد شناسایی شده، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این خطرات با ورزش قابل پیشگیری هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نخستین عامل تهدیدکننده سلامت مردم، رژیم غذایی نامطلوب است، ادامه داد: شیوه تغذیه مردم تغییر یافته و روی آوردن به فست‌فودها و رشد قارچ‌گونه مراکز ارائه دهنده این مواد غذایی تهدید جدی برای سلامت جامعه است.

احمدی با اشاره به اینکه فشار خون، و توده بدنی بالا نیز از دیگر عوامل تهدیدکننده سلامت افراد جامعه است، خاطرنشان کرد: 50 درصد مردان جامعه ایرانی دارای اضافه وزن بوده و یا چاق محسوب می‌شوند و این آمار در بانوان به بالای 60 درصد می‌رسد.

* از 10 عامل خطرآفرین برای سلامت، 8 عامل با ورزش قابل پیشگیری است

وی با تأکید بر اینکه توده بدنی بالا به دلیل بی‌تحرکی، فقر حرکتی و تغذیه نامناسب است، گفت: مصرف سیگار، دیابت نوع دوم، کلسترول بالا، مواد مخدر و آلودگی هوا از جمله موارد خطرآفرین برای سلامت مردم هستند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه از 10 عامل خطرآفرین برای سلامت مردم، هشت عامل با ورزش قابل پیشگیری است، اظهار کرد: برای حل این مشکلات باید ورزش همگانی مورد توجه قرار گیرد به طوری که بتوانیم آمار تعداد ورزشکاران را در کشور بالا برده و به اهداف سند چشم‌انداز یعنی فراگیری 40 درصد ورزش همگانی دست یابیم.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ ورزش کردن را نهادینه کنیم، افزود: همه بخش‌ها به ویژه رسانه‌ها، باید به فرهنگسازی برای نهادینه کردن این مسئله بپردازند.

احمدی با اشاره به اینکه به یک نهضت گسترده و عمومی در بحث فرهنگسازی ورزش نیازمندیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری امر به ورزش را امر به معروف دانستند و این بدان معناست که یکی از فروع دین و جزء واجبات است.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان به دنبال تحقق این امر به معروف است، ادامه داد: باید برای تحقق این مسئله و نهادینه کردن این فرهنگ، شرایط ورزش کردن برای مردم فراهم شود.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نقش بسیار پررنگی در حوزه فرهنگسازی برای نهادینه کردن ورزش در جامعه دارد چراکه وقتی دانش‌آموزان توجیه شوند، این فرآیند در جامعه رخ می‌دهد.

*یکی از برنامه‌های وزارت ورزش ایجاد توازن در بخش‌های مختلف ورزشی است

وی با تأکید بر اینکه یکی از برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان ایجاد توازن در بخش‌های مختلف ورزشی کشور است، گفت: صرف نگاه به ورزش قهرمانی، عادلانه نیست و باید به همه ورزش‌ها در حوزه‌های مختلف نگاهی درخور داشته باشیم.

احمدی با بیان اینکه اهمیت حفظ و تأمین سلامت مردم با تأسی از ورزش، از مهمترین رویکردهای مسئولان است، تصریح کرد: اگر خواهان جامعه سالمی هستیم باید همه نهادهای مرتبط با ورزش و سلامت، به این مسئله توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه تأمین سلامت مردم تنها با توجه به بخش درمان و ارائه خدمات در این حوزه خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: باید سلامت مردم را با رویکرد پیشگیری دنبال کرد و از ظرفیت‌های کشور برای توسعه ورزش استفاده کنیم.

معاون فرهنگی وزیر ورزش با تأکید بر اینکه نهاد روحانیت در فرهنگ‌سازی برای نهادینه کردن ورزش در جامعه تأثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: ورزشکاران در حفظ ارزش‌های دینی و انتقال فرهنگ غنی اسلامی ـ ایرانی به کشورهای دیگر نقش تعیین‌کننده‌ای دارند که خوشبختانه ورزشکاران ما در این حوزه خوب عمل کرده و رضایت مقام معظم رهبری را نیز جلب کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله ساختن مکان‌ها و فضاهای ورزشی پرداخت و گفت: در حال حاضر 4 هزار طرح و پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور به دلیل تناسب نداشتن بین اعتبارات با تعداد طرح‌ها وجود دارد.

 احمدی با بیان اینکه بخش خصوصی و سایر نهادهای دیگر می‌توانند برای تکمیل و بهره‌برداری این مکان‌ها ورود پیدا کنند، اظهار کرد: در این حوزه خیرین می‌توانند نقش ویژه‌ای در توسعه ورزش کشور ایفا کنند.

*با ادغام تربیت بدنی و سازمان جوانان از نظر کارشناسی موافق نبوده و نیستم

وی با تأکید بر اینکه اعتبار مورد نیاز برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام بیش از 10 هزار میلیارد تومان است، افزود: با فرهنگ‌سازی مناسب باید زمینه مشارکت مردم در این حوزه فراهم شود.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: با ساختن ورزشگاه‌ها می‌توان مکان‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی را در اختیار جوانان قرار دهیم، چراکه اگر جوانان به ورزش جذب شوند، از آسیب‌های اجتماعی دور می‌مانند.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در بخش فرهنگ‌سازی برای قهرمانان برنامه دارد، ادامه داد: برای ورزشکاران آموزش‌های معنوی و فرهنگی، با توجه به اخلاق و استفاده از ظرفیت روحانیون در نظر گرفته شده و برنامه‌های محتلفی برای توجه به امور قرآنی و ترویج معارف قرآنی برای ورزشکاران و خانواده آنان وجود دارد.

احمدی با بیان اینکه ادغام سازمان تربیت بدنی با سازمان جوانان در سال 89 با نظر مجلس انجام شد، خاطرنشان کرد: با ادغام این دو سازمان از نظر کارشناسی موافق نبوده و نیستم زیرا کار کارشناسی در این ادغام صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه ماهیت کار ورزش با امور جوانان متفاوت است، گفت: سازمان ملی جوانان تشکیل شده بود تا با استفاده از ظرفیت کشور مسائل جوانان را حل کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه این ادغام شتاب‌زده صورت گرفت، اظهار کرد: احیای سازمان جوانان با همان ساختار و رویکرد گذشته دنبال می‌شود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار