مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان؛
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان به منظور بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی شوش به این شهرستان سفر و ضمن برگزاری جلسه با مسئولان ذیربط از ناحیه صنعتی شاوور نیز بازدید بعمل آورد
کد خبر: ۴۱۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 29 April 2017
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان به منظور بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی شوش به این شهرستان سفر و ضمن برگزاری جلسه با مسئولان ذیربط از ناحیه صنعتی شاوور نیز بازدید بعمل آورد.

در جلسه بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی شوش که با حضور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان، مدیر هماهنگی  شورای عالی مناطق  ویژه اقتصادی، فرماندار و نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اخلاق محمدیان اظهار کرد: شوش منطقه ای با ظرفیت های سرمایه گذاری بسیار مناسب می باشد که این ظرفیت ها موقعیتی خاص به این منطقه بخشیده است بنابراین انتظار مبذول شدن توجه مضاعف نسبت به برطرف نمودن مشکلات منطقه ویژه اقتصادی شوش می رود.

 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان با اشاره به تلاش های مجموعه متبوع خود در راستای کاهش دغدغه های سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان افزود: تاکنون در شهرک های صنعتی خوزستان سابقه متوقف شدن فعالیت واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات زیرساختی وجود نداشته است.

 

محمدیان ادامه داد: خوزستان، استانی استراتژیک به لحاظ دسترسی به امکانات و زیر ساخت های توسعه شامل مرزهای آبی و خاکی، بنادر و گمرکات فعال، راه آهن و فرودگاه های متعدد، زمین مناسب، انرژی و نیروهای انسانی متخصص و مجرب، سد و نیروگاه های متعدد و همچنین نخیلات و کشت و صنعت و صنایع جانبی متعدد است که مجموع عوامل مذکور استان را دارای فرصت های ویژه ای برای ورود سرمایه گذاران ساخته است.

 

در ادامه، مدیر هماهنگی شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی بیان کرد:   از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم  تصمیم گرفته شد با تدوین یک آیین نامه برای مناطق ویژه اقتصادی اقداماتی اصولی در این مناطق انجام شود، البته ضعف هایی نیز بخصوص در منطقه ویژه اقتصادی شوش وجود دارد که باید بررسی و برطرف شود.

 

آهنگران با تشریح اهداف کارگروه شورای عالی مناطق ویژه  اقتصادی گفت: جمع آوری مستندات و گزارشات از مشکلات و معضلات موجود در مناطق ویژه اقتصادی از مهم ترین اهداف این کارگروه به شمار می رود، برخورداری از یک سازمانِ  توانمند که  مسئولیت بدون قید و شرط مناطق ویژه اقتصادی را بپذیرد و البته توانمندی مالی آن نیز مشخص باشد از ارکان اصلی پیشبرد طرح های اجرایی در این مناطق می باشد.

 

وی با تأکید بر لزوم رعایت مسائل زیست محیطی در اجرای زیرساخت ها عنوان کرد: اجرای زیر ساخت ها و رعایت مسائل زیست محیطی هردو به یک میزان حائز اهمیت می باشند، همچنین تعیین اینکه استعداد مناطق ویژه اقتصادی درکدام یک از  بخش های کشاورزی، صنعتی، تولیدی و ...  است نیز در فراهم کردن شرایط مطلوب تر برای ورود سرمایه گذاران موثر می باشد.

 

بازدید از ناحیه صنعتی شاوور نیز از دیگر برنامه های مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در شهرستان شوش بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار