شهردار شیراز بر استفاده از جدیدترین دستاوردهای صنعت ساختمان در ساخت‌وسازهای شهری شیراز تأکید کرد.
کد خبر: ۴۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹ 31 May 2015

تابناک فارس به نقل از دفتر شهردار شیراز :علیرضا پاک‌فطرت در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان، اظهار داشت: بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان سبب آشنایی با آخرین و جدیدترین دستاوردهای صنعت ساختمان می‌شود.

وی بابیان اینکه استفاده از جدیدترین دستاوردهای صنعت ساختمان در ساخت‌وسازهای شهری شیراز ضرورت دارد، افزود: شهرداری شیراز استفاده از این دستاوردها را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

شهردار شیراز با اشاره به فعالیت‌ تعدادی از غرفه‌های نمایشگاه، خاطرنشان کرد: غرفه‌هایی که به تشریح چگونگی تصفیه آب‌های شستشو برای استفاده در آبیاری فضای سبز می‌پردازند؛ می‌توانند کاربرد بسیار خوبی در شهرداری شیراز داشته باشند.

پاک‌فطرت بابیان اینکه استفاده از صنایعی که منجر به صرفه‌جویی انرژی شود در کلان‌شهرهایی مانند شیراز ضرورت دارد، تصریح کرد: درب‌ و پنجره‌های دوجداره و دیوارهای پیش‌ساخته نیز می‌تواند در ساخت‌وسازهای شهری کاربرد داشته باشد.

وی حضور غرفه شهرداری شیراز در این نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم در صنعت ساختمان کشور سال‌به‌سال کارهای بهتر و قوی‌تری انجام و بهینه‌سازی در بحث ساختمان با صنعتی‌سازی محقق شود.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه ساخت ساختمان‌های مدرن و استفاده از دستاوردهای جدید عرصه ساختمان منجر به افزایش طول عمر متوسط ساختمان‌ها می‌شود، عنوان کرد: با استفاده از این دستاوردها می‌توان طول عمر متوسط یک ساختمان در کشور را که در حال حاضر نزدیک به 30 سال است تا 50 سال و با نگاه آینده‌نگرانه به 100 سال افزایش داد.

پاک‌فطرت بابیان اینکه در این نمایشگاه تمام شرکت‌های داخلی حضور داشتند، بیان کرد: مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ما باید به این باور برسند که تولیدات داخلی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و به‌طور حتم با حمایت مصرف‌کنندگان داخلی کیفیت تمام محصولات و تولیدات داخلی ارتقا می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه باید تولیدکنندگان ما با تقویت غرور ملی خود به معرفی هرچه بهتر و بیشتر محصولات خود به مردم که همان مصرف‌کنندگان هستند بپردازند، اظهار داشت: اگر بخواهیم در تمام موارد حرف برای گفتن داشته باشیم باید بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری باکمال افتخار به استفاده از کالاهای داخلی رو بیاوریم.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه دولت و دستگاه‌های دولتی در زمره بزرگ‌ترین مصرف‌‌کنندگان این‌گونه تولیدات قرار دارند، افزود: اگر دولت و دستگاه‌های دولتی تمام تلاش خود را به استفاده از کالاهای داخلی معطوف کنند حمایتی عملی از تولیدات داخلی صورت می‌گیرد که منجر به ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و ترغیب دیگر هم‌وطنان از تولیدات داخلی می‌شود.

پاک‌فطرت ارتقای کیفیت محصولات داخلی را سبب رونق اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدات داخلی سبب افزایش اشتغال و تحقق اقتصاد پایدار شده و کشور را از خارج کشور بی‌نیاز کرده و موجب سربلندی همه‌جانبه در عرصه‌های ملی و بین‌المللی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار