استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت افزایش برنامه های فرهنگی و هنری در استان اظهار کرد: هر اندازه شادی و طراوت بیشتری بر استان حاکم باشد، چرخ حرکت و توسعه استان هم بهتر به حرکت در‌می آید
کد خبر: ۴۰۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 18 April 2017
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در دیدار با جمعی از هنرمندان استان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: این انتظاراتی که هنرمندان از ما مسئولین دارند توقعات به حقی است٬ زیرا شما هنرمندان استان توانستید با وجود تمام نداری‌ها و کمبودات، با همتی بلند، همراه با پشتکار و همچنین علاقه وافری که در وجودتان بود، در عرصه‌های مختلفی هنری بدرخشید و کارنامه قابل قبولی از خود به نمایش بگذارید.

وی ضمن ابراز امیدواری برای تداوم بیشتر این دیدارها و ارتباطات بین هنرمندان و مسئولین افزود: باید سعی کنیم در سایه این ارتباطات و کمک به همدیگر، باعث و بانی حرکت استان به سوی پیشرفت در همه زمینه‌ها باشیم٬ البته لازمه آن حضور همه متخصصین و اهل فن حوزهٔ هنر میباشد و الا ما به تنهایی نمیتوانیم این کار را به سرانجام برسانیم.

شریعتی ادامه داد: دولت فقط میتواند نقش پشتیبان و حامی هنرمندان باشد، اهل فن شما هستید و شما متخصصین توانا باید مسیر حرکت هنر را تعریف و مشخص کنید تا ما مسئولین بتوانیم پشتیبان و حمایت کننده شما باشیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: من همیشه برای افزایش شادابی و سرزندگی در استان، از متولیان و دست‌اندرکاران اداره فرهنگ و ارشاد خواسته‌ام که برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری چون نمایش، موسیقی و .. را در استان گسترش دهند. زیرا معتقدم هر چه فضای شادی و طراوت بیشتر حاکم باشد، بالطبع چرخ حرکت و توسعه استان هم بهتر به حرکت در‌میآید و برعکس فضای رِخوَت، یأس و بی‌انگیزگی باعث درجا زدن استان از حرکت در مسیر ترّقی و تولید ثروت خواهد شد.

وی در ادامه ضمن گلایه شدید به عدم وجود دانشکده هنرهای نمایشی در استان گفت: این باعث سرشکستگی و سرافکندگی است که فرزندان خوزستان برای ادامه تحصیل در حوزه‌های هنری و نمایش به استانهایی مهاجرت کنند، که بعضاً از لحاظ سابقه‌های هنری قابل قیاس با استان خوزستان نیستند.

حمایت از برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

شریعتی ادامه داد: در اینجا اعلام میکنم که استانداری خوزستان آمادگی کاملی برای راه‌اندازی یک دانشکده تخصصی هنر در استان خوزستان را دارد و همچنین اعلام آمادگی میکنم که به طور قاطع و جدی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان حمایت و پشتیبانی می‌کنم.

استاندار خوزستان افزود: باید برای گسترش حوزه‌های تخصصی هنر خوزستان و یافتن استعداد‌هایی که در این حوزه‌ها در گوشه و کنار استان وجود دارد و جذب و پرورش آنها در این حیطه‌ها، برنامه‌ای مدون و یکساله براساس شرایط استان و صد البته با رشد قابل ملاحظه نسبت به سال ۹۵ نوشته شود که من هم این کار پایه‌ای را، حمایت و پشتیبانی کامل از هر لحاظ میکنیم. بطور مثال همین امروز ۵۰۰ میلیون تومان در اختیار کانون پرورش فکری برای کارهای زیر بنایی و برنامه‌هایی که در آینده دارند قرار دادیم.

 

وی در ادامه به آمادگی کامل استانداری خوزستان برای راه‌اندازی جشنواره خوشنویسی کاتبان وحی اشاره کرد و اظهار کرد: من با برگزاری جشنواره‌ها موافقم به شرطی که خود هنرمندان از لحاظ تخصصی تشخیص دهند و برنامه زمان بندی یکساله آن را بنویسند.‌

موافق بازپس گیری موزه هنرهای معاصر هستیم

شریعتی در مورد دغدغه هنرمندان برای موزه هنرهای معاصر اهواز که در دست بخش خصوصی است گفت: من قطعاً موافق بازپس گیری موزه از بخش خصوصی هستم و من این حمایت را حتما به عمل می‌آورم. البته به شرطی که اگر بخش خصوصی هم برای موزه هزینه‌هایی کرده‌اند جبران شود.

استاندار‌ خوزستان عنوان داشت: با اینکه به خصوصی‌سازی در کشور اعتقاد کامل دارم ولی معتقدم یکسری جاهایی هستند که مایه فخر و مباهات یک کشور یا یک استان هستند و نباید خصوصی‌سازی در آنها رخ دهد و باید همچنان در زیر چتر حمایت و نگهداری دولتی باشند و موزه‌ها هم از این دسته‌اند که قابل واگذاری نمی‌باشند.

وی در مورد افزایش رشته‌های هنری برای دانشکده هنر شوشتر اظهار داشت: برای این دانشکده باید ظرفیت داشتن رشته‌های دیگر هنری را نیز فراهم کنیم و مجوز قانونی راه‌ندازی هر رشته جدید هنری را نیز اخذ کنیم و در صورتی که مجوز رشته‌ای موجود باشد ولی همچنان رشته هنری مزبور راه‌اندازی نشده، باید در این زمینه اساتید دانشگاه مزبور و مسئولین مرتبط اداره فرهنگ و ارشاد علت‌یابی کنند که برای راه‌اندازی این رشته‌ها چه نیازهایی احتیاج است.

اختصاص دو میلیارد تومان برای خانه هنرمندان

وی در ادامه از اعلام موافقت استانداری خوزستان نسبت به اختصاص دو میلیارد تومان به اداره فرهنگ و ارشاد، برای ساخت و تکمیل ساختمان خانه هنرمندان خبر داد.

استاندار خوزستان در مورد ساماندهی مسکن هنرمندان اظهار کرد: برای مسئله مسکن هنرمندان و تعاونی مسکن آنها، من آمادگی کامل دارم تا در این زمینه اداره راه و شهرسازی را موظف کنم که زمینی را به شما اختصاص بدهد و انشالله که بتوانیم با این کار خدمتی به شما هنرمندان عزیز استان کرده باشیم .

شریعتی در مورد حمایت مالی از انجمن‌های هنری و فرهنگی استان گفت: در این مسئله پس از بررسی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن‌هایی که به کمک مالی نیاز دارند حتما استانداری کمک مالی را انجام میدهد.

تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

استاندار خوزستان در پایان گفت: در اینجا جا دارد از آقای جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تشکر و قدردانی داشته باشم زیرا از زمانی که ایشان تشریف آوردند فضای تحرک و نشاط به این اداره وارد شده است و امیدارم که این پویایی و سرسبزی همیشه تداوم داشته باشد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار