معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی 37 شهرک صنعتی با شش هزار واحد صنعتی و حدود 190 هزار واحد صنف فعالیت دارند
کد خبر: ۴۰۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 16 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته کارگر در استان با اشاره به اینکه خراسان رضوی از قطب های صنعتی کشوراست، گفت: در خراسان رضوی 37 شهرک صنعتی با شش هزار واحد صنعتی و حدود 190 هزار واحد صنف فعالیت دارند.
وی افزود: در سطح استان حدود 800 هزار کارگر شاغل هستند که از  این تعداد نزدیک به 200 هزار نفر در واحد های صنعتی ، 300 هزار نفر در واحد های صنفی و 300 هزار نفر دیگر نیز در سطح کارگاه ها، اصناف  و سایر مشاغل مشغول فعالیت هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به برخی از مشکلات در حوزه  کار و کارگری، افزود: تعدیل برخی از کارگران بدلیل مشکلات فراروی واحد های تولیدی، عدم شفافیت در برخی از قرارداد های منعقده بین کارگر و کارفرما، اخذ قرارداد های سفید امضا از کارگران، عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا و بازنشستگی پیش از موعد کارگران  از جمله مشکلات پیش روی جامعه کارگری است.
حسینی گفت: عدم بهره گیری کارگران از میزان حقوق تعیین شده از سوی وزارت کار، عدم پرداخت به موقع حق بیمه برخی از کارگران، استفاده از کارگران مجرد با هدف بهره مندی از نیروی کار ارزانتر و ضعف قوانین و دستور العمل های مربوط به حمایت از بخش کار و کارگری از دیگر مشکلاتی است که جامعه کارگری با آن مواجه است.
وی با اشاره به نزدیکی هفته  کار و کارگر افزود: هفته بزرگداشت کارگر با  تدوین و اجرای 25 برنامه در استان  باشکوه تر از گذشته برگزار خواهد شد و در کنار برگزاری مراسمات در این هفته، حل  مشکلات کارگران هم باید در مرکز نگاه مسئولان قرار گیرد.
حسینی با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، گفت: امسال استمرار اقتصاد مقاومتی با رویکرد اشتغال و تولید، توجه به تولید داخلی، جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید کنندگان  داخلی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و این نشان از توجه ویژه مقام معظم رهبری به  صنعت داخلی و جامعه کار و کارگری است.
معاون استاندار با تاکید بر اینکه تشکل های کارگری باید محور اصلی برگزاری هفته کار و کارگر باشند، افزود: تمامی مسئولان و دست اندرکاران نیز در راستای برگزاری هر چه بهتر این مراسمات  تمام توان خود را بکار خواهند گرفت.
وی طرح گفتگوی دولت با مردم را یکی از ابتکارات  استان دانست و گفت: در این طرح نشست با اقشار مختلف برگزار می شود و مسئولان بصورت رودر رو مسائل و مشکلات اقشار را شنیده و در راستای حل مشکلات  آنان گام بر می دارند.
حسینی با شاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید  و رشد بی سابقه اقتصادی افزود: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به حوزه کار و کارگری داشته است و برای اولین بار میزان افزایش حقوق کارگران از نرخ تورم پیشی گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار