مسوول نهاد رهبری دانشگاه لرستان گفت: هیچ گونه برنامه سیاسی در مدیریت برنامه‌های اعتکاف قرار داده نشده است.
کد خبر: ۴۰۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 10 April 2017
اعتکاف از جمله عبادت‌های مستحب موکد در اسلام است از همین رو امسال نیز مساجد جامع سراسر کشور نیز همانند سال‌های پیش، میزبان معتکفان و مومنانی هستند که قصد دارند با شرکت در این مراسم و روح خود را صیقل داده و در تطهیر خویش بکوشند.


سید اسماعیل حسینی رئیس دفتر استانی نهاد رهبری در دانشگاه در خصوص برگزاری اعتکاف دانشجویی بیان داشت: از آنجا که زمان برگزاری اعتکاف به ایام تعطیلات نوروز نزدیک بود انتظار استقبال بالایی از دانشجویان را نداشتیم اما دانشجویان با بصیرت و طالب معرفت بیش از سال‌های قبل از این مراسم نورانی استقبال کردند.


رئیس دفتر استانی نهاد رهبری در دانشگاه لرستان با بیان اینکه مسجد فاطمه زهرا(س) دانشگاه لرستان میزبان دانشجویان دختر خواهد بود،گفت: امسال 200 دانشجوی دختر در اعتکاف دانشگاهیان ثبت نام کردند که در حالی که ظرفیت مسجد دانشگاه 150 نفر است ولی به دلیل استقبال بالا پذیرای همه‌ این دوستان مشتاق خواهیم بود.


مدرس حوزه و دانشگاه در خصوص اعتکاف پسران افزود: به دلیل تعمیراتی که در مسجد امام علی(ع) دانشکده کشاورزی در دست انجام است امسال دانشجویان پسر معتکف در یکی از مساجد داخل شهر که در آن مراسم پرشور اعتکاف برگزار می‌شود اسکان داده می‌شوند.


حسینی با تاکید بر اینکه برنامه اعتکاف یک برنامه صرفا عبادی است ادامه داد: هیچ گونه برنامه سیاسی در مدیریت برنامه‌های اعتکاف قرار داده نشده و سعی شده که بیشتر معتکفین عزیز به خلوت با خدا پرداخته و از شهد شیرین خلوت با محبوب نهایت استفاده را ببرند.


مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس ستاد اقامه نماز جمعه کشور مهمان ویژه مراسم اعتکاف امسال دانشگاهیان است ادامه داد: ایجاد حلقه‌های معرفتی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، پخش کلیپ‌های معرفتی و مهدویتی، ختم قرآن و ختم صلوات، سخنرانی اساتید برجسته حوزه و دانشگاه استان قم از دیگر برنامه‌های صورت گرفته در اعتکاف امسال خواهد بود.


 مسئول نهاد رهبری دانشگاه لرستان در خصوص پیام اعتکاف اظهار کرد: دشمن در جنگ نرم با هجمه شدید و تمام توان ابزاری خود سعی در غافل نمودن جوانان ما را دارد اما به دلیل مواجه شدن با سرمایه‌هایی پاک و با بصیرت موفق به این امر نشده و لذا با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اعتکاف جوانان بایستی از تمام ظرفیت‌های معرفتی و دینی خود در جهت اغنای نیاز این جوانان استفاده نمائیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار