بررسی روزنامه های اصفهان در پنجشنبه؛
تابناک: روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائلی همچون چادرهای چینی و نقش عاشورا در دفاع مقدس پرداختند.
کد خبر: ۴۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 28 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائلی همچون چادرهای چینی و نقش عاشورا در دفاع مقدس پرداختند.


روزنامه نسل فردا در سرمقاله خود به بررسی نقش لبیک یا حسین (ع) در آزادسازی خرمشهر پرداخت و نوشت: عملیات آزادسازی شهر الرمادی از دست داعشیون آغاز شد و به جای اینکه همه دوستداران دموکراسی و آزادی جهانی خوشحال باشند، دلخور شدند. دلیل این دلخوری را هم پنتاگون با بی شرمی و نادانی تمام «انتقاد ازاسم رمز» اعلام کرد، اما چرا؟ مگراسم رمزچه بود؟ اسم رمزآزادسازی شهرالرمادی که مرکزاستان الانبار،بزرگ ترین استان عراق و مرکزیت شهر الرمادی محل سکونت عرب های سنی است، «لبیک یا حسین» بود. ماجرا ازاین قراراست که سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روزسه شنبه گفته بود «اقدام گروه های داوطلب شیعه عراقی در انتخاب اسم مذهبی به عنوان اسم رمز برای حمله و بازپس گیری شهر الرمادی انتخابی کمک کننده نیست». ژنرال استیف وارین به همین هم اکتفا نکرده بود چون در ادامه خبر منتشره از او می شود خواند «معتقدم که موضوع کمک نمی کند. همیشه گفته ایم که کلید پیروزی، کلید اخراج داعش از عراق، وجود عراق یکپارچه است که تقسیم بندی های جامعه اش را دور بریزد و در برابر تهدید مشترک متحد شود». اینها همه در حالی است که نیروهای داوطلب شیعه عراقی (الحشد الشعبی) عملیات بزرگی را با اسم رمز لبیک یا حسین(ع) برای بازپس گیری شهر الرمادی از داعش آغاز کرده اند.نکته جالب این خبر،نگرانی و ترسی است که آمریکایی ها از تسری و انتشارتفکرشیعی بروز می دهند و درعرضه کردن آن هم هیچ ترسی ندارند. آنها و همه غربیون می دانند ایران شیعی که متکی و مبتنی بر تفکر جهادی و انسانی امام حسین (ع) حرکت کند خطری ابدی و بالقوه در برابر افکار و اندیشه های پلید و تیره غرب است که تکفیری ها بارزترین نمونه فعلی آنند؛ به راستی این حسین(ع) کیست؟




http://www.isfahanziba.ir/sites/default/files/styles/newspaper_original/public/newspaper/1394/03/06/image/1_0.jpg?itok=si53o_Pr

روزنامه اصفهان زیبا به بررسی اینکه بازرا چادر مشکی در دست کشورهای غیرمسلمان است پرداخت و نوشت: یکی از کالاهای مصرفی در کشور ما که می توان گفت تنها از طریق واردات به دست متقاضیان آن می رسد، پارچه چادر مشکی است. ایران بزرگ ترین مصرف کننده پارچه چادر مشکی در دنیاست و سالانه حدود40 میلیون متر پارچه چادر مشکی در کشور مصرف می شود. واردات پارچه چادرمشکی از کشورهای غیرمسلمان سالیان سال است که کشور ما در زمینه تولید چادر مشکی دست روی دست گذاشته و این کالا را از کشورهای خارجی به خصوص کشورهای شرق آسیا همچون ژاپن و اندونزی وارد می کند و سالانه مبلغ قابل توجهی از این طریق نصیب کشورهای غیرمسلمانی می شود که برای پوشش زنان مسلمان ایرانی در کارخانه های خود پارچه تولید می کنند و ارز بسیار خوبی را به این روش نصیب اقتصاد کشور خود می کنند.جای بسی تاسف است؛ به جای اینکه ایران به عنوان کشوری مسلمان نشین با مصرف بالای چادر مشکی،تولید کننده اصلی آن در جهان باشد، نیاز خود به این نوع پارچه را از کشورهای غیرمسلمان برآورده می کند و از این طریق سالانه حدود 100 میلیون دلار از کشور ما به جیب کشورهای تولیدکننده چادرمشکی سرازیرمی شود.پاسخ این سوال که آیا کشور ما، ایران که یکی از مهم ترین صادر کنندگان انواع پارچه به سراسر جهان است، نمی تواند این نوع پارچه پرمصرف را در داخل کشور تولیدکند و از خروج ارز جلوگیری کند؟ این است که: سالانه پارچه چادرمشکی به صورت اغلب قاچاق و گاه از طریق گمرک با قیمت بسیار خوبی وارد کشور می شود و مسلم است که اگر بخواهیم این نوع پارچه را در داخل تهیه کنیم، متحمل هزینه های بسیار گزاف تری می شویم، مگر اینکه دولت از تولیدکنندگان پارچه در داخل کشور حمایت کند.دبیر انجمن صنایع نساجی کشور در این خصوص گفت: اکنون 95 درصد چادرمشکی مورد نیاز در کشور از طریق واردات تامین می شود و سود آن برای واردکنندگان و واسطه ها به قدری بالاست که این نوع پارچه را با قیمتی مناسب به دست مصرف کننده می رسانند و همین امر مانع تولید پارچه چادر مشکی در داخل کشور است.

اشباع بازار ایران از پارچه چادر مشکی وارداتی

علیرضا حائری اذعان داشت: تلاشهای بسیاری از سوی انجمن نساجی کشور صورت گرفت تا تولید پارچه چادر مشکی در داخل کشور انجام بشود و در حقیقت به تولید ملی برسیم؛ اما تولید این نوع پارچه از نوع وارداتی آن گران تر تمام می شود و جلوی قاچاقچیان و واسطه ها هم گرفته نمی شود؛ بنابراین مصرف کننده ترجیح می دهد پارچه خارجی ارزان تر را استفاده کند و تولیدکننده داخلی متضرر و ورشکسته می شود.وی ادامه داد: چند سال پیش کارخانه ایران مرینوس که سابقه 30 ساله دارد و متخصص تولید پارچه های فاستونی است،پس از یک کار تحقیقاتی اعلام کرد که قادر به بافت پارچه چادر مشکی و دسترسی به تکنولوژی رنگ این نوع پارچه شده است، اما پس از دو سال تولید پارچه چادر مشکی مرغوب هیچ مصرف کننده ای نداشت؛ چرا که بازار پارچه ایران پر شده است از انواع پارچه های چادر مشکی ارزان خارجی.دبیر انجمن نساجی استان اصفهان در این زمینه گفت: استان اصفهان قطب صنعت نساجی کشور محسوب می شود و متاسفانه طی سال های اخیر با مشکلات بی شماری مواجه است.مظفرچلمغانی در خصوص تولید پارچه مشکی در داخل کشور اظهارداشت: چند مدت پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت قول داد شرایط تولید چادر ملی در داخل کشور را فراهم آورد، اما با گذشت زمان زیادی از این وعده هنوز هم هیچ زیرساختی برای تولید پارچه چادر مشکی در کشور انجام نشده است.

سرنوشت لایحه تولید چادر مشکی در داخل کشور مبهم ماند

وی ادامه داد: مقرر شده بود لایحه ای با هدف حمایت ویژه از تولید داخلی پارچه چادر مشکی توسط وزارت صنعت تدوین شود که تا این لحظه سرنوشت این لایحه نیز نامعلوم باقی مانده است.دبیر انجمن نساجی استان اصفهان خاطرنشان کرد: صنعت نساجی در کشور و به خصوص استان اصفهان از قدمت چند هزار ساله برخوردار است و در صورت برنامه ریزی دقیق و حمایت دولت می توان همه نوع پارچه از جمله پارچه چادرمشکی را در داخل کشور تولید کرد.چلمغانی تاکید کرد: افزایش توان تولید داخلی در گروحمایت و چاره اندیشی دولت، جلوگیری از واردات پارچه و قاچاق و کمک به واحدهای نساجی است که اگر این مهم صورت بگیرد از خروج هرساله ارز جلوگیری می شود و اقتصاد کشور شکوفا می شود.

 صفحه نخست دیگر روزنامه های اصفهان:

http://www.zayanderoud.com/PaperPhotos/1394/3/7/1/1.jpg

http://www.nesfejahan.net/cms4/upload/photo/p1/1.jpg

http://www.esfahanemrooz.ir/pdf/pic/2395-L-1.jpg



 

بیشتر بخوانید:
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :