محمد جوروند در نشست هماهنگی برگزاری یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد خوزستان گفت؛
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری یازدهمین نمایشگاه قرآن،عترت و مسجد با حضور ناشران مطرح داخلی و خارجی درماه مبارک رمضان در اهواز خبر داد
کد خبر: ۴۰۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 05 April 2017
یازدهمین نمایشگاه قرآن خوزستان امسال به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت همه معاونت های اداره کل برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا ماه مبارک رمضان برنامه ریزی لازم برای برگزاری این رویداد فرهنگی مذهبی در استان انجام شده است.

جوروند با تاکید بر برگزاری نمایشگاهی متفاوت، افزود: تاثیرگذاری عمیق در سطح ملی با توجه به ظرفیت هایی که استان خوزستان در حوزه قرآنی دارد، از اهدافی است که در این نمایشگاه دنبال می شود.

وی با اشاره به نمایشگاه های پیشین برگزار شده، خاطر نشان کرد: سال گذشته برگزاری نمایشگاه به بخش خصوصی واگذار شده بود، اما امسال با توجه به حساسیتی که به حوزه علوم قرآنی داریم؛ این نمایشگاه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ومعاونت قرآنی این اداره با مشارکت تمام معاونت ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در این راستا کمیته های ویژه ای راه اندازی می شوند، ادامه داد: برای برگزاری این نمایشگاه از همه ظرفیت های استان استفاده می شود و در این خصوص نشست هایی برای هماهنگی و برنامه ریزی لازم با آیت الله موسوی جزایری امام جمعه اهواز، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و استاندار خوزستان خواهیم داشت.

ایجاد فضایی معنوی برای خانواده های خوزستانی در ماه بهار قرآن

همچنین در این نشست حسین براتی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان اظهارکرد: در برگزاری یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم از تجربه موفق سالهای گذشته استفاده می شود و براین اساس پیشنهاد شده ستادی متشکل از تمام بخش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این راستا فعالیت کند.

وی با بیان اینکه امسال نمایشگاهی متفاوت تر و با کیفیت تر از سال گذشته برگزار خواهیم کرد، افزود: در راستای برگزاری این نمایشگاه فضایی معنوی برای خانواده ها و عامه مردم ایجاد خواهد شد تا همه بتوانند بهره فرهنگی و معنوی لازم را در ایام ماه مبارک رمضان از این فضا ببرند.

براتی خاطر نشان کرد: ما به عنوان متولیان دستگاه فرهنگی استان وظیفه داریم نسبت به این فعالیت های فرهنگی مذهبی توجه ویژه ای داشته باشیم و به شکل شایسته ای این رویداد معنوی در استان رقم بخورد.

حضور ناشران مطرح علوم قرآنی در نمایشگاه قرآن خوزستان

سید کریم موسوی معاون قران و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد نخستین فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در سال جدید است که امیدواریم به نحو مطلوب و شایسته ای برگزار شود.

وی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری نمایشگاه افزود: به دنبال راه اندازی نمایشگاه با آمیزه ای از قرآن، عترت و هنر هستیم وبا توجه به اینکه خواستگاه قرآن مسجد است، بناست فضایی فرهنگی هنری و مذهبی به عنوان فضای مسجدی به این نمایشگاه اختصاص داده شود.

موسوی از حضور ناشران مطرح داخلی و خارجی در این نمایشگاه خبر داد و اذعان داشت: نمایشگاه امسال متشکل از بخش های مختلف است به طوری که تلفیق هنر و قرآن از ویژگی های آن خواهد بود.

وی برگزاری نشست ‌های تخصصی و علمی با حضور اندیشمندان استادان و دانشمندان علوم قرانی، نشست‌های قران پژوهی، میزگردهای علمی در حوزه قرآن، قرآن و کودک، قرآن و سبک زندگی وهمچنین اجرای نمایش های خیابانی، پلاتو سینمایی و ... را از دیگر بخش های مختلف این نمایشگاه دانست.

معاون قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد استان خوزستان از ١٠ اردیبهشت ماه امسال مصادف با پنجم ماه مبارک رمضان به مدت ده روز فعالیت خواهد کرد که اختتامیه آن ویژه برنامه گرگیعان به مناسبت میلاد امام حسن عسکری (ع) است.
منبع: تابناک
برچسب ها: جوروند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار