نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد پایدار، تولید و اشتغال الزام و ملزوم یکدیگر هستند، ادامه داد: وقتی که شرایط و بستر را از نظر علمی فراهم نماییم، تولید ایجاد می گردد و در کنار تولید، اشتغال نیز صورت می گیرد.
کد خبر: ۴۰۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 05 April 2017
"یحیی کمالی پور" با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»گفت: به فرموده مقام معظم رهبری شعار سال گذشته اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اعلام شد، واقعیت این است که علی رغم همه تلاش های صورت گرفته، به توفیقات جامع و کاملی در تحقق این شعار دست پیدا ننمودیم.

وی ادامه داد: در تداوم شعار سال گذشته، مقام معظم رهبری شعار سال جاری را نیز «اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید» اعلام نمودند، در حقیقت مقام معظم رهبری چالش های فرا روی کشور را به خوبی درک نموده اند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی معضلات اساسی که کشور و مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند را ضعف اقتصادی و معیشتی مردم دانست و عنوان کرد: با توجه به بیکاری قشر زیادی از جوان تحصیل کرده، کشور، بیکاری یکی دیگر معضلات کشور است.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو حمایت از تولیدات داخلی دانست و اظهار کرد: باید کیفیت تولیدات داخلی را ارتقا داده تا امکان رقابت با تولیدات خارجی داشته باشند و در بحث واردات کالاهای خارجی، عملا دست رد به سینه بیگانگان بزنیم و اینگونه نیز می توان از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری کرد.

کمالی پور با بیان اینکه شعار سال گذشته به طور کامل محقق نگردید، تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار سال گذشته به صورت کامل محقق نگردید، مقام معظم رهبری براین اساس این شعار را تکرار نمودند و در کنار آن چالش های کشور را بیان کردند.

وی تاکید کرد: امیدواریم قوای سه گانه دست در دست یکدیگر داده و با همفکری و همکاری در جهت حمایت از تولیدات داخلی برآیند زیرا با تقویت تولیدات داخلی مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد و از این طریق می توان به اشتغال پایدار دست پیدا نماییم. 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی را مبتنی بر دانش، فناوری، ابتکار و نوآوری داخلی دانست و اعلام کرد: هر زمان که به فکر، سرمایه های انسانی، سرمایه های داخلی، تولیدات داخلی، منابع و ظرفیت های داخلی توجه نماییم و از آنها حمایت نماییم، می توانیم در حوزه اقتصاد مقاومتی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد پایدار، تولید و اشتغال الزام و ملزوم یکدیگر هستند، ادامه داد: وقتی که شرایط و بستر را از نظر علمی فراهم نماییم، تولید ایجاد می گردد و در کنار تولید، اشتغال نیز صورت می گیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار