500هزار مسافر نوروزی از اهواز دیدن کردند
کد خبر: ۴۰۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 30 March 2017
 رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز از رشد 10 درصدی گردشگران به اهواز خبر داد و گفت: بیش از 500هزار گردشگر از آغاز تعطیلات تا هفتم فروردین از اهواز دیدن کردند.

غلامرضا جلیلی نیا  گفت‌: این بازدیدکنندگان و گردشگران از مکان های طبیعی اهواز، پارک‌ها، مکان های مذهبی و تاریخی دیدن کردند. وی افزود: خانه ماپار در اهواز از جمله مکان‌های تاریخی است که تاکنون بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده و هر شب در این بنای تاریخی آیین‌ها و موسیقی سنتی اجرا می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این بقعه متبرکه علی ابن مهزیار اهوازی، پارک لاله، خانه معین التجار، پارک کوهساران، پارک پاداد شهر از دیگر مکان هایی هستند که مورد استقبال بیشتر مسافران نوروزی در این روزها قرار گرفته است.

جلیلی  اضافه کرد: در مکان‌ها تفریحی، ستادهای اسکان و محل‌های بازدید گردشگران به خاطر حضور فعال ماموران انتظامی ، از نظر امنیتی تاکنون مشکلی نبوده و سازمان هلال احمر نیز در طول این زمان خدمات بسیاری را ارایه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون استقبال مسافران از شهر اهواز خوب بوده و پیش بینی می‌کنیم در دور دوم سفرها با استقبال بیشتری رو به رو شود.

درشهر اهواز 39 اثر تاریخی ثبت شده وجود دارد که از جمله آنها می توان به بنای معین التجار (خانه شیخ خزعل)، ساختمان قدیمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی اهواز، هتل قو، منزل ماپار اهواز، ساختمان سیلو، ساختمان دانشسرای مقدماتی پسران ودر شرق رودخانه کارون نیز 161 هکتار بافت تاریخی را در خود جای داده است
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار