تابناک: سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استانداری اصفهان تفاهمنامه ای را با موضوع تدوین و اجرای برنامه های مدیریت مناطق چهارگانه امضاء کردند.
کد خبر: ۳۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 26 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این تفاهمنامه روز سه شنبه در حاشیه گردهمایی مدیران محیط زیست کشور در اصفهان به امضای معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رسول زرگرپور استاندار اصفهان رسید.

سازمان حفاظت محیط زیست ایران، مناطق با ارزش زیست محیطی را جهت محافظت در قالب مناطق چهارگانه تقسیم کرده که شامل پارک های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه های حیات وحش و مناطق حفاظت شده است.

این تفاهمنامه در راستای سند چشم انداز 20 ساله کشور و بهره مندی خردمندانه از برنامه زیستی و با پنج تعهد تنظیم شده است.

بر اساس این تفاهمنامه، استانداری اصفهان متعهد شد برای تدوین و اجرای برنامه های مدیریت مناطق چهارگانه و ایجاد زیرساخت ها در مناطق زیر مدیریت خود نسبت به تسریع، تامین و پایدار کردن بودجه های سنواتی اقدام کند.

همچنین اداره حفاظت محیط زیست اصفهان متعهد شده که با جلب مشارکت مردمی و حمایت ملی از طریق تشکل های مردمی در این زمینه اقدام کند.

این تفاهمنامه تا پایان برنامه ششم توسعه کشور معتبر و لازم الاجرا خواهد بود.

در گردهمایی مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور با حضور معاون رییس جمهوری در اصفهان نشستهای تخصصی شامل، 'اداره کل حفاظت و یگان حفاظت'، 'دفتر زیستگاه ها و امور مناطق'، 'دفترتنوع زیستی و حیات وحش' و 'دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایز ژنتیکی' برگزار می شود.

همچنین در این نشستها درباره امور مرتبط با روابط عمومی، مرکز امور زنان و صندوق ملی محیط زیست نیز گفت و گو می شود.

دیدار گروهی از پایاب رودخانه زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی و بهره برداری از چند پروژه زیست محیطی در اصفهان با حضور رییس سازمان محیط زیست از دیگر برنامه های این گردهمایی است.

گردهمایی مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور با موضوع محیط زیست طبیعی از پنجم تا هفتم خرداد جاری در اصفهان برگزار می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار