از آقایانی که در جشنواره بلوط حضور داشتند ناراحت شدم.جشن ما آنجایی است که خودکفا شویم و به استاندارد برسیم/اگر ساز و دهل باشد شما مدیر موفقی هستید؟ آن مدیری که خِرَدَش در این مورد است و هنرش در این حد است، می تواند مشکل {مردم} را حل کند؟
کد خبر: ۳۹۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶ 12 March 2017
خطبه های امام جمعه نورآباد ممسنی در۲۰ اسفند نود و پنج خطاب به مسوولان:
پنج شنبه 26 اسفند ماه سالروز ارتحال یادگار امام –ره- حاج احمدآقا خمینی است. سلام و درود خدا و صلوات رضوان الهی بر شهدا و امام شهیدان و یادگاران امام مخصوصا حاج احمدآقا باد. مهمترین ویژگی این مرد ولایت مداری بود.وی از ولایت فقیه در زمان امام و در زمان رهبری جدا نشد.
ایشان همچنین اشاره کردند:مسئولان و پایین دستی ها مواظب حرف زدنشان باشند.
 تخریب ارکان نظام با روحیه ایثار و شهادت طلبی سازگار نیست. در عرصه انتخابات هستیم. مسئولان و پایین دستی ها مواظب حرف زدنشان باشند. به خاطر 4 روز دنیا حرف نزنند.
امام جمعه نورآباد ممسنی سپس متذکر شدند:اگر ساز و دهل باشد شما مدیر موفقی هستید؟ آن مدیری که خِرَدَش در این مورد است و هنرش در این حد است، می تواند مشکل {مردم} را حل کند؟
مسئولین نسبت به دغدغه معیشتی مردم بیشتر توجه داشته باشند. حضرت آیت الله خامنه ای در جمع خبرگان رهبری، فرمودند: از اشرافی گری پرهیز کنید. یکی از بزرگترین آفاتی که متاسفانه اغلب ما در بین مدیران به آن مبتلا هستیم مسئله اشرافی است و {مدیران} طوری سلوک می کند و رفتار می کند انگار که قدرتی است از قدرت های فراعنه. طوری برنامه دارند که به مدیر نظام اسلامی نمی خورد. چیزی می خواهند افتتاح کنند برنامه ای می گیرند که اصلا نمی خواند. آقایان مدیران شما می خواهید افتتاحی بکنید، مراسمی بگیرید، اصلا جشنی بگیرید، .. ساز  و آواز و رقص!!! اینها معنایش چیست؟! شما چه چیزی را می خواهید به مردم نشان بدهید؟ چه افتخاری هست؟ حتما باید ساز و دهل باشد؟ اگر ساز و دهل باشد شما مدیر موفقی هستید؟ آن مدیری که خِرَدَش در این مورد است و هنرش در این حد است، می تواند مشکل {مردم} را حل کند؟ این خاصیت مدیر انقلابی است؟ ما اینگونه با ساز و دهل جنگ کردیم؟ با کدام ساز و نوا رزمندگان ما حماسه آفریدند؟ مدیران محترم، حماسی عمل کنید.
رهبری فرموده اند که: "نتیجه ضعف در تولید فرهنگی واردات و قاچاق فرهنگی است." ما قاچاق کالایی داشتیم اما قاچاق فرهنگی نداشتیم یعنی این فرهنگ ما نیست که دارد در بین ما ترویج پیدا می کند. یعنی مدیران فرهنگی آن کاری که باید انجام می دادند، انجام ندادند، ناچار مردم نیازمندند و باید مصرف کنند و مصرف می کنند. اگر کالای خوب نداشته باشیم کالای قاچاق می آید و اگر نیاز فرهنگی مان را از داخل تامین نکنیم از بیرون برای ما می فرستند و در خیابان ها و خانه های می آید. عزیران، مسئولین محترم، مردم شریف، حل مشکل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در کشور با یک یک آدرس درست می شود و آن "الگوگیری از دفاع مقدس" است. همه می توانند از این موضوع به عنوان یک منبع و ذخیره ناپایان استفاده کنند.
بنابراین مسئولین محترم این جوانان انقلابی شما، هشت سال زلزله مثل زلزله ای که دشمن را تکان داد، دفاع مقدس را نگهداشتند و دشمن را نابود کردند و پیروز شدند، اینها امتحان پس دادند. آقایان مسئولین، به جوانان متدین و انقلابی خودتان، اطمینان کنید. به اینها بها بدهید. تنها راهش همین است.دفاع مقدس به عنوان یک منبع انرژی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و همه چیز ماست.حل مشکلات جامعه و بهبود اوضاع معیشتی مردم جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی است. نسخه هایی از اقتصاد مقاومتی در دفاع مقدس هم وجود دارد. پس دفاع مقدس به عنوان یک منبع انرژی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و همه چیز ماست. لذا مسئولین باید به مسئله دفاع مقدس و الگوگیری از این ذخیره بیشتر توجه کنند.
ایشان در پایان سخنان خود ضمن تشکر از حضور بسیجیانی که دو روز در رزمایش مدافعان حرم بودند و در نماز جمعه شرکت کردند بیان داشتند: گرامی می داریم روز منابع طبیعی را  و اما متاسفانه شنیدیم که آقایان دیروز جشن داشتند که من ناراحت شدم. به شما تبریک می گوییم این روز را اما جای جشن نیست. وضعیت مناسب نیست در کشور و جهان و بیش از صدهزار هکتار سالانه داریم جنگل از دست می دهیم. جشن ما  انجایی است که خودکفا شویم و به حد استاندارد برسیم. ما داریم ریه خودمان را داغون می کنیم، جنگل یعنی ریه و جای تنفس. ما جای تنفس کسی را گرفته ایم و بعد می گوییم دست بزن و کف بزن و سوت بزن و هورا بکش. این چه معنایی دارد؟ آقایان مقداری بیشتر توجه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار