کد خبر: ۳۹۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 12 March 2017

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه سدهای کهیر و شهری کور استان سیستان وبلوچستان از بزرگترین پروژه های سدسازی کشوراست گفت: این دو سد بزرگ با تامین اعتبار180میلیارد تومان سال آینده به بهره برداری می رسد.

محمدحاج رسولی‌ها در گفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عملیات احداث سد شهر کور شهرستان مهرستان از سال 92آغاز شده است اظهارداشت: پروژه احداث این سد از بزرگترین طرح های سد سازی کشور است که برای تکمیل آن 120میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی افزود: آبگیری این سد با تخصیص90میلیارد تومان اعتبار و30میلیارد دیگر به صورت اوراق خزانه سال آینده آغاز می شود.

مشاور وزیر نیرو همچنین از آبگیری سد کهیرشهرستان کنارک در نیمه اول سال 96 خبرداد و گفت:هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه80 درصد است که با اعتباری بالغ بر50میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گفته حاج رسولی ها عملیات احداث خط انتقال آب از سد زیردان شهرستان کنارک به منطقه پیرسهراب چابهار نیز درسال96با 52 میلیارد تومان اعتبار آغازمی شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به بازدید خود از بخش زرآبادشهرستان کنارک تاکیدکرد: باتوجه به بحران آب و پایین آمدن سطح آب سفره های زیرزمینی باید چاهای فاقد پروانه ساماندهی و برداشت های غیرمجاز بانصب کنتور هوشمند کنترل شود.

شایان ذکراست عملیات احداث سدکهیردرجنوب سیستان وبلوچستان باگنجایش 314میلیون مترمکعب ذخیرسازی آب ازسال88 آغازشده است که با بهره برداری ازآن 2هزارو450هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست منطقه به صورت تحت فشارآبیاری خواهد شد. همچنین گنجایش سد شهری کور460هزارمترمکعب است که برای ذخیره سازی آب سیلاب های منطقه درمصارف کشاورزی وجلوگیری از هدر رفت آن در پاکستان ساخته شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار